Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Colt
:) skulle da lige hilse og sige at mit 7705 godt nok også sørger for jeg ikke glemmer hvilken dvd menu jeg havde oppe for 5 minutter siden..

Men skulle hjælpe en hel del med en ordentlig bunke break-in som jeg endnu ikke er kommet helt igennem.
Af nicholasr
Arrrrgh så lige da jeg tilfældigvis havde et hvidt billede på at der er en lille pink prik på skærmen. Ved samsung logoet lidt til venstre oppe over S. Det dog ikke noget jeg synes generer da jeg kun kan se det ved at presse næsen helt ind på skærmen. Men den er der da. Ved ikke om det er en DEAD pixel eller en STUCK pixel. Det generer ikke, da man ikke kan se det ved normal kigge afstand. Er det værd og klage over ? Synes det er bøvlet og skulle pakke skærmen ned for det osv, og er desuden i tvivl om samsung bytter, men min 14 dages returret er endnu ikke udløbet så den kan man da også benytte sig af. Har forsøgt med Undeadpixel programmet. og jscreenfix men har ikke hjulpet endnu.
Af Colt
Lyder som en død pixel.. Som samsung har service on spot på 2 år frem.. Så du kan vente til efter dine 14 dages fortrydelses ret og oprette en sag os samsung som så vil tage en uges tid før du har teknikker hos dig som så evt. skifter panelet for dig.. Eller du kan benytte dig af dine 14 dages fortrydelses ret hvis du ellers har gemt alt emballage osv. til tv'et.

Jeg ville selv få gjort noget ved det da døde pixel ikke er acceptabelt på tv til så mange penge og især når nu samsung har denne 2 års forsikring på nettop disse fejl..
Jeg benyttede mig selv af samsungs service og fik nyt panel i mit 685c 50 plasma og det var helt kanon service.. Uden bøvl eller noget og fik meget mere hjælp end jeg kunne have ønsket..
Så den service af de 2 der kommer rundt i kbh kan du føle dig helt tryg ved at få godt behandling hos.
Af nicholasr
okay, lyder da godt. Har godt set samsung har Prestige Service på skærme over 46". Men er een død pixel nok til de vil lave det ?
Af Colt
yeps! zero pixel fejl tolerance!

Så ring til dem mandag på 70701970 mener jeg det er.. og hør dem ad i kundeservice og så have din model kode osv. klar som står på en label bag på din skærm i højre side
Af nicholasr
Ihhh tusind tak for hjælpen ☺

Det gør jeg, også selvom den ikke generer det store. Det jo stadig over 10000 man har givet for skærmen.

Ellers er det et super godt fjernsyn :)
Af Colt
Helt enig.. også derfor jeg med det samme ringede med mit 685.

Er så heldig ikke at have fået nogen døde pixel i minde 2 nye skærm..

Og ja det er et super lækkert tv!
Af pkmadsen
Ja jeg har også købt dette dejlige TV, modtog det inden jul. Jeg har også noget retention på mit, men synes dog at det allerede er mindre følsomt end til at starte på.

Jeg er imponeret over Tvets evne til at gengive en fodboldkamp, selv på et halvdårligt signal fra Canal9..
Det er så MEGET bedre end mit 4 år gamle Sony 40" LCD. Billedet synes jeg ganske enkelt er superflot.

Nytårsaften var jeg i byen , hvor vi så lidt på et Sony lcd TV, og der lagde jeg virkelig mærke til hvor stor forskel der kan være på billedkvalitet.

En enkelt gang har jeg haft besøg af "Hvepsen". Det buzzede/brummede helt vildt, men da jeg slukkede og tændte igen,samtidig med et skift af HDMI kilde har der ikke været noget siden.Den må gerne blive væk fremover.

Bevares det siger en lille anelse ved helt hvid skærm og ingen lyd, men det er INTET problem overhovedet og TVet hænger flot på væggen knap 3 meter væk.

Nu håber jeg blot på at retention aftager.

Er der i øvrigt nogle der har erfaring med den indbyggede SAT tuner ? Er den bedre billedmæssigt end Canal Digitals HD boks, eller er det samme ? Da jeg også modtager Viasat vha Parabol vil det være vel være lidt bøvlet, da jeg ikke kan sløjfe signalet gennem Viasatboksen (det kan jeg nemlig via CD boksen)
Af nicholasr
Husk også at opdatere firmware fra samsung support side.

Desuden har jeg tilrettet min film profil med følgende tager fra recordere.dk

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1283773686

After calibration
Profil: Film
Cellelys 16
Kontrast 81
Lysstyrke 52
Skarphed 0
Farve: 50
Tone: G50/R50
Sort tone: Off
Dynamisk kontrast Off
Gamma +1
Farverum Auto
Hudtone 0
Kantforbedring Off
xvYCC Off
Farvetemperatur Warm2
Format Screen Fit
Digitalt støjfilter Off
MPEG støjfilter Off
HDMI sortniveau Low
Film mode Off
Motion Judder Canceller Off
Cinema Smooth Off
• R-Offset: 24
• G-Offset: 23
• B-Offset: 27
• R-Gain: 25
• G-Gain: 22
• B-Gain: 31

Fik også mit lige inden jul, har kørt Breakin om natten på den. dvden kan køre i 24 timer af gangen.
Af nicholasr
Jeg har en kammerat der har købt et CAM modul. Dog til Canal Digital. Har ikke lige hørt om billedet skulle blive bedre, men det kan da ikke skade, mener modulet koster 599. se evt på parabolshoppen.dk

Desuden kan man jo pause tv programmer, samt optage til usb hvis du anvender CAM modul :)
Af Insignia
Da har jeg for ca 2 uker siden fått hem mitt TV etter reperasjon. De byttet panelet...Nå er den ikke så ille på retentioer som den gaml, og støyen har også blivit bedre.

I går så så jeg også at det hadde kommet et spill på Apps...;)))

Lykke til alle andre med tvn de har kjøpt...Bildet er supert...selv da jeg kun kjører lavt på både kontrast/lys og bakgrunslys...venter litt med å kjøre skjermen tøffere...