Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er hastigt ved at nærme mig et køb og har besluttet mig for at det skal være i blandt disse 4 modeller:
  • ¤ LG 47LE730N - 9.990kr
    ¤ Samsung UE46C6705 - 9.630kr
    ¤ Sharp LC-46LE820 - 8.790kr
    ¤ Sony KDL-46EX710 - 8.999kr
Alle 4 fås i HifiKlubben og foretrækker at købe nyt TV i en butik.
Afhængigt af hvem jeg snakkede med, har jeg fået følgende anbefalinger mht. billedkvaliteten:
  • ¤ Sony bedre end LG og Sharp.
    ¤ Sharp bedre end LG og Sony.
    ¤ Samsung bedre end LG, Sharp og Sony.
Jeg savner derfor en økonomisk uafhængig entusiast vurdering af hvilket TV jeg bør gå efter.

På forhånd tak,

Casper

Jeg ved at mange af jer vil anbefale plasma i stedet for disse LCD/LED skærme, men jeg orker ikke at slås med eventuelle buzz-problematik i det jeg er meget lyd/støj-følsom.
Af PeterD
Vil bare tilføje at plasma buzz er meget overdrevet. Du skal lægge øret på bagkabinet for at høre den mindste summen i hvert fald på de modeller og mærker jeg har prøvet gennem de sidste 5 år....

Hifiklubben er for entusiaster, okay serviceniveau og er en fin-fin butik. Spørgsmålet er så bare om du i virkligheden betaler mere for produktet her, end ved en mere alm. elektonikbutik ?

Hvor langt sidder du fra tvet? Er der lyspåvirkning, der kan genere skærmen? Hvad er din min-max størrelse? og har du bluray/DVD/ Spillestation?

Skal den hænge på væggen? Stå på drejebord etc.?
Af Chau
Hej PeterD! Mange tak for dine kommentarer :)
PeterD skrev:Vil bare tilføje at plasma buzz er meget overdrevet. Du skal lægge øret på bagkabinet for at høre den mindste summen i hvert fald på de modeller og mærker jeg har prøvet gennem de sidste 5 år....
Jeg har problemer med at sidde i lokaler med lidt ældre lysstofrør fordi de udsender en højfrekvent støj, men jeg er meget fristet efter plasmaskærme, da de, bortset fra eventuel buzz, er bedst til mit formål - et flot stort billede og ikke andet.
PeterD skrev: Hifiklubben er for entusiaster, okay serviceniveau og er en fin-fin butik. Spørgsmålet er så bare om du i virkligheden betaler mere for produktet her, end ved en mere alm. elektonikbutik ?
Jeg er helt enig. Så hvis en anden butik med et fornuftigt ry kan levere billigere, er jeg helt sikkert også klar på en anden butik.
PeterD skrev: Hvor langt sidder du fra tvet? Er der lyspåvirkning, der kan genere skærmen? Hvad er din min-max størrelse? og har du bluray/DVD/ Spillestation?
Afstand til TV er ca. 2,5-3m og lokalet har et relativt stort vindue mod øst - dvs. lysproblemer om morgenen og formiddagen, hvilket ikke er dér hvor jeg benytter mit TV. Størrelsesinterval er 46-50". Indholdsleverandør er mediecenter og Yousee kabel.
PeterD skrev: Skal den hænge på væggen? Stå på drejebord etc.?
Den skal stå på et tv-bord og har ikke de store krav til rotationsmuligheder.
Af Insignia
Jeg har 6735 serien fra Samsung(samme som 6705 bare en annen fot).
Sitter du rett foran Tvn..så kan du få glimrende bilder...sylskarpe..gode og naturlige farver(med kalibrer korrekt)...Det er 2 problemer med den...den ene er at den har utrolig dårlig innsyns(betraknuingsvinkel)....og..det andre er at det slipper inn litt lys fra fra de sidemonterte LED.

Ellers...glimrende tv..mange kule Apps spill også..;))
Af Chau
Insignia skrev:Det er 2 problemer med den...den ene er at den har utrolig dårlig innsyns(betraknuingsvinkel)....og..det andre er at det slipper inn litt lys fra fra de sidemonterte LED.
Betragtningsvinklen kan jeg sagtens leve med, men ærgeligt med det lys der slipper ind fra siden.

Mange tak for tippet! :)
Af pknudsen
Har lige afleveret mit Sony 40EX710 (egentlig en 40EX711, som bare har en mørk kant forneden) - Var ok tilfreds med billedet til en start, men lyden var IKKE ret god - men det skulle bruges i stuen og koblet til anlæget, så det var ikke det store problem...

Men som aftenen faldt på og der blev mørkt i min stue (og udenfor) - ja så opdagede jeg hurtigt at der strålede lys ind fra de sidemonterede LED og gav en ikke ubetydelig ujævn belysning i mørke scener - I dagslys opdagede jeg det ikke men når man ser film om aftenen var det direkte ringe...! Så den kan jeg IKKE anbefale..!

Købte et Panasonic P42G20E istedet til samme pris... LANGT bedre billed... og lyd...! :)