Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.

Kunne virkelig godt bruge hjælp til at vælge mellem:
SAMSUNG PS50C685, LG 50PK760N og LG 50PK950N

Mine kriterier er:
- ca. 50"-55"
- DLNA
- WiFi (mulighed)
- pris ca. 7-10k (men helst i den lave ende)

Genskin må helst ikke være et problem.

Har læst meget godt om PK950N og PK760N, men ved ikke om 3D er så stort et plus, at PS50C685 er det åbenlyse valg?

Har i nogle god råd eller andre forslag, så sige gerne til!
Af Colt
Jeg har selv haft 685c modellen og har stadig 950n modellen..

Og syntes 950n er et langt bedre tv! 685c er en fin model at prøve 3d af på osv. Men det er slet ikke en skærm i samme standart som 7705 og 950n modellen..
Følte lidt at 685 var en billig plasma 3d model som skulle markedsføre 3d frem til de nye modeller for smasung..
Jeg havde slet ikke samme oplevelse af eksklusiv skræm med den som jeg har af de andre.. Nærmere noget jeg lærte at leve med end noget jeg gerne ville leve med.

Vil du have 3d syntes jeg _klart_ du skal tage en 7705 i stedet for 685c

Og taler vi så 760n vs 950n så skulle black level være bedre samt den har en højere kontrast på 950n skærmen.. Og så vidt jeg kan se er den faktisk også faldet en del i pris så den er meget tæt på 760n nu i forhold til før (1 måned eller 2 tilbage..!)

Har også kun hørt godt om 760n så det er helt op til egen pengepung om man vil ligge det sidste for top modellen. Men de skulle være meget ens! og er det også på specc's

Jeg har både mine 2 samsung skærme og LG kørerne på DLNA og wifi og de kører upåklageligt med dongle
Af THM
da du har både c7705 og pk950 er jeg nysgerrig efter at høre hvilket du syntes er bedst?
Af andyhoejer
Tak for dit svar.

Hvordan oplever du genskin i 950n?
Jeg tænker, at selvfølgelig vil der være noget, når det er en glasplade, men det er jo ikke meningen, at man skal kunne se sig selv i panelet, hvis man sidder lige foran ;-)
Af Colt
@THM
Det er et godt spørgsmål for syntes begge skærme er gode på hver deres måde..
For at starte med 950n.. Så fik jeg den uden nogen form for buzz og retention.. Hvilket jo er dejligt..
ulemperne er at der en smugle retention i glasset... Og at de har vendt stikkene bagud i røven på den.. Billed er kanon flot og klart et tv der skal anbefales..

7705c har jeg desværre fået et panel som buzzer alt for meget til hvad jeg kan klare. Og den har også langt mere retention..
Syntes dog den vinder på billed og 3d. Så det er mit stue tv selvom de begge er 50'
Den eneste årsag til at 7705 ikke løber helt fra 950'eren er at det føles som om at samsung ikke har noget produkt check i forhold til LG.
Det er så ærgerligt med et tv hvor det hele virker så gennemtænkt med stik til siden osv. men så får du et "uheldigt" panel.

Syntes 7705 er det bedre tv. Hvis jeg ser væk fra buzz og retention hvor jeg håber det næste panel er bedre!
Dermed ikke sagt at jeg ikke anyday ville anbefale 950'n.. Som jeg jo sjovt nok kun kan klage over bageudvendte stik og en smugle reflektion i glasset.

Og som @Kskruger siger så er det kun 500 der skiller dem ad!
Så til den pris ville jeg også tage 950'eren som er 3000 billigere end 7705. Hvis 3d ikke betyder noget.!
Af THM
okay tak , meget sjovt at høre fra en der har begge. jeg ville ummiddelbart også have tippet på c7705, det er så bare surt det kniber med kvalitetskontrollen.
og ja prisforskellen spiller naturligvis også ind...
Af Colt
Det er lige præcis forkortet ned til sagens kerne lige der som du nævner det.. Men syntes så også for 3k mere at den skal være det bedre..
Og som gør som sagt ikke 950n'eren til en dårligere skærm på nogen måde!
Af Chau
kskruger skrev:Med en pris på 8099,- så må 50PK950N være et ret godt køb. Mens en 50PK760 kun koster 500,- mindre.
http://www.fcomputer.dk/Plasma_TV/LG_50 ... _HD_Plasma
Godt 8000kr for det tv lyder jo godt, men når det kommer til eventuel buzz, er der nogen der har erfaring med Føniks computer og ombytning til et ikke-buzzende udgave?
Af Colt
Har købt et enkelt lille tv igennem dem til familien og der var ingen problemer med tv'et eller deres service selvom de får en masse dårlig omtale på nettet..
(kender ikke til hvis der er fejl osv) Men min oplevelse har været positiv