Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Colt
Dav. Jeg regnede stærkt med Wupti skulle levere 2 dejlige tv til min dør i dag men fik i stedet en mail om jeg skulle vente til d. 20 januar med mit samsung UE46c6005 og 7700c
Så har siddet og set hvor jeg ellers kan få bestilt disse 2 modeller til en fair pris men syntes hurtigt det løber en helt tudse hvis ikke mere over udgangspunktet fra wupti med transport og det hele.. Og faldt så samtidig over at 7705c modellen alle hedder: YSXXE efter model nummeret.. Men 6005 modellen hedder lige fra : RW alene til XXE alene og så til RWXXE.. Og nu hvor den lange weekend er over os kan jeg desværre ikke ringe til samsung selv eller få google til at komme op med et resultat så håber nogen af jer kunne belære mig lidt hvad det er jeg ser på med de RW - XXE - RWXEE og hvad jeg bør gå efter ?
Af Colt
Yakken! hvor er du når man skal bruge dig?!?!? nogen må have en ide af disse betegnelser. Ville meget gerne have en ide i alt fald inden jeg fyrer en ny bestilling på små 20k af hos et andet firma.. :s
Af Colt
laver lige et lille bump på min egen tråd her og ser om der ikke er et par kloge mennesker der kan løse min lille gåde ? Da jeg nu kan regne mig frem til XXE er = dansk model med service on spot.. Men RW er jeg stadig ret lost på ?!??
Af SLL
W = modellen har både mpeg2 + mpeg4 encoder
XXE = Nordisk TV model (passer til DK TV nettet)

Jeg ved ikke hvad "R" står for?

SLL
Af Colt
Alle tiders tak for svaret.. Giver da lidt indblik.. For skulle da undre mig meget at en XXE model ikke også skulle have mpeg2/4 selvom der ikke står RW foran :) Men regnet med at få dem leveret tirsdag / onsdag så har jeg stadig lidt tid at tale med samsung om det mandag.. Men tak for lige at få stillet min tvivl / nysgerrighed
Brugeravatar
Af Tonser
Hvad endte du med at købe, hvorfra købte du det, og var der forskel på modellerne (tænker her på c6005)?

Efter at have været interesseret i Sony Ex710 (jeg skal både bruge et fjernsyn til soveværelset og stuen, hvorfor jeg også har ytret interesse for Panasonic 37X20 i en anden tråd :)) er fokus nu i stedet rettet mod Samsung 40C6005 http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... prd_detail

Da det er noget nemmere for mig at afhente varen i en af Elgigantens butikker frem for at skulle ud til et eller andet utilgængeligt sted med skæve åbningstider (som man vel kan risikere såfremt man ikke er hjemme når varen bliver leveret), agter jeg at købe skærmen via elgigantens hjemmeside, hvor man åbenbart har muligheden for at afhente skærmen i en af deres butikker: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -40-led-tv
Problemet er at den model de har hedder XXE til sidst og ikke RWXXE som der står på Samsungs hjemmeside. Jeg ville derfor høre trådstarter om der var forskel på disse modeller (antaget at det var et XXE der blev købt).
Af Colt
RW og RWXXE...

Alle XXE modellerne har RWXXE.. Men nogen firmaer er for dovne til at ligge det ind i deres modelkode.. Der er ikke 2 version (gammel og ny) som jeg første troede..
Det eneste vigtige er du køber et 6005 med XXE.. Har det XXE har det pr. automatik også RW i norden.. Hvor imod at RW ikke har XXE og derfor ikke er nordisk!

Nu bruger jeg den selv som pc skærm.. Hvor den ikke helt lever op til de tunge krav jeg sætter til den.. Men det er især ved spil og helt mørke billeder hvor clouding er for meget..

Men til almindelig tv brug og med de priser de har på den nu syntes jeg det er en kanon skærm til tv signalet og et par blue-ray film i ny og næ..
Du må bare ikke købe den for at spille på den et par timer om dagen!
Brugeravatar
Af Tonser
Colt skrev:RW og RWXXE...

Alle XXE modellerne har RWXXE.. Men nogen firmaer er for dovne til at ligge det ind i deres modelkode.. Der er ikke 2 version (gammel og ny) som jeg første troede..
Det eneste vigtige er du køber et 6005 med XXE.. Har det XXE har det pr. automatik også RW i norden.. Hvor imod at RW ikke har XXE og derfor ikke er nordisk!
Det er jeg glad for at høre. Til gengæld er jeg ikke så begejstret for de verbale computerspils-tæsk du giver skærmen i denne tråd, samt http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=19637 da jeg regner med at koble en PS3 til før eller siden.
Jeg troede ellers lige jeg havde den perfekte skærm til mit budget (omkring 10.000 for begge skærme) og forbrug (tv kiggeri og lidt PS3 brug). Men igen, så troede jeg det samme om Sony Ex710.
Af Colt
Well jeg prøver at være lidt konstruktiv selvom det måske lyder lidt skarpt..
Har netop anbefalet denne skærm til nogen venner af familien som er på vej ud og købe den nu.

Jeg syntes det er en kanon skærm og billig LED.
Den står kanon flot osv. Men når jeg har 2 plasmager i huset og en gammel LCD. Syntes jeg bare godt jeg kan mærke med de forventninger og krav jeg stiller til den som pc skærm hvor jeg førhen har kørt med 3x 24' syncmaster skærme.
At den ikke lever op til mit krav om sort niveau.. Niveauet er sikkert fint nok.. Men om jeg så har været "uheldig" og fået clouding hele vejen langs kanten af rammen hver gang jeg smider enten en helt mørk film på eller (mest) spil.. Så irriterer det mig. Er stadig godt mest noget jeg opdager via spil og ikke almindelig tv.!

Men til den pris syntes jeg klart det er den varmest LED i svinget hvis man ikke går efter 3d.

Så er stadig en skærm jeg vil anbefale.. Hvis man bare ikke forventer den kan leve op til pc-monitors..

Så personligt syntes jeg du skal give den en chance især til den pris du kan få den for nu! og ellers kan du jo stadig benytte dig af dine 14 dages fortrydelses ret.
Brugeravatar
Af Tonser
Jeg siger pænt tak for den feedback du er kommet med. Ud fra det du og flatpanels.dk skriver, så tror jeg dog næsten man skal være hardcore gamer eller ekspert før man ligger mærke til fejlene/svaghederne. Flatpanels.dk skriver endvidere følgende i deres test ( http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1273594013 ):
Konsolspil og gaming på C6005 afvikles fint. En af grundene er, at man har formået at sænke responstiden i forhold til B7050 modellen fra 2009, men input lag (forsinkelse på signalet) kan også reduceres. Det kræver, at man slår 100 Hz fra og undgår at slå film mode til, men holder man sig til dette, klarer C6005 opgaven pænt – og bedre end sidste års modeller.

Jeg tror dog jeg vil kigge lidt mere på alternativerne inden jeg endelig beslutter mig. Indtil videre er c6005 dog fortsat favoritten. Det skal i øvrigt lige siges at jeg nok havde valgt Panasonics 42G20 model hvis det ikke havde været for det faktum at det akkurat ikke passer ind i mit stuemøbel :(
Af Colt
Er netop også derfor jeg ikke har noget imod at anbefale denne skærm.!
Men godt at se du også selv læser lidt på det :)

Jeg ville som sagt hvis det er 40 tommer du går efter snuppe sådan en for 6000,- da jeg syntes man får meget led for pengene hvorimod da den kom ud at de lå 2000 til 3000 kr højere i pris