Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af THM
PhDream skrev:

Ellers er jeg overvejende glad for tv'et. Man får en del for 10K. På nogle punkter er tv'et bedre end Panasonic G20 og S20, bl.a. farver, bevægelse, fosforslør, opskalering af SD signaler. Synes også at HD ser bedre ud, men det kan være fordi det er 60" ift. 50".
vil tillade mig at tvivle lidt på disse påstande. Det er dog korrekt at der er mindre forsforslør på PK serien, og at den dermed er bedre til bevægelse.
farvegengivelsen er mere præcis på G20 end på PK950(og dermed også de billigere modeller i pk serien) jf. flatpanels anmeldelserne.
Opskalering af sd er ifølge anmeldelserne her på siden ikke bedre på pk serien. da panaen har et blødt billede til alm. tv kan man, hvis ikke man kan lide dette, godt på denne baggrund argumentere for pk'en er bedre til SD.

De eneste punkter jeg mener man objektivt kan sige er bedre på PK serien er bevægelse og klart mindre tendens til colour banding, hvilket dog også er meget positivt da dette er den eneste let synlige svaghed ved G20 i mine øjne...
Af PhDream
THM skrev:
PhDream skrev:

Ellers er jeg overvejende glad for tv'et. Man får en del for 10K. På nogle punkter er tv'et bedre end Panasonic G20 og S20, bl.a. farver, bevægelse, fosforslør, opskalering af SD signaler. Synes også at HD ser bedre ud, men det kan være fordi det er 60" ift. 50".
vil tillade mig at tvivle lidt på disse påstande. Det er dog korrekt at der er mindre forsforslør på PK serien, og at den dermed er bedre til bevægelse.
farvegengivelsen er mere præcis på G20 end på PK950(og dermed også de billigere modeller i pk serien) jf. flatpanels anmeldelserne.
Opskalering af sd er ifølge anmeldelserne her på siden ikke bedre på pk serien. da panaen har et blødt billede til alm. tv kan man, hvis ikke man kan lide dette, godt på denne baggrund argumentere for pk'en er bedre til SD.

De eneste punkter jeg mener man objektivt kan sige er bedre på PK serien er bevægelse og klart mindre tendens til colour banding, hvilket dog også er meget positivt da dette er den eneste let synlige svaghed ved G20 i mine øjne...
Foretager du dine konklusioner på baggrund af anmeldelser, eller egne observationer, dvs. (in)direkte sammenligning af skærmene?
Af THM
begge dele.
kender en der har pk950n og syntes da den er ganske udmærket med de rette indstillinger, men syntes ikke den er helt ligeså god som G20 :)
Af PhDream
THM skrev:begge dele.
kender en der har pk950n og syntes da den er ganske udmærket med de rette indstillinger, men syntes ikke den er helt ligeså god som G20 :)
Dvs. at du ikke har har haft tv'et hjemme?
Af THM
nej har leget med det hjemme i min kammerats stue og vurderet ud fra det og anmeldelser, og så sammenligning med mit eget G20 :)
Af PhDream
THM skrev:nej har leget med det hjemme i min kammerats stue og vurderet ud fra det og anmeldelser, og så sammenligning med mit eget G20 :)
Ok. :)

Så vil jeg tillade mig at stole mere på egne øjne og ører, da jeg har haft alle 3 tv hjemme. Ikke på samme tid, men lige efter hinanden (S20, G20, PK250).

Har efterhånden haft så mange tv hjemme, at jeg ved hvad jeg snakker om, kan skelne skidt fra kanel, og har ikke brug for selvudnævnte "eksperter" til at fortælle mig hvad der er godt og skidt. Al respekt til Otto, Rasmus og Lars (bantam), som helt klart ved hvad de taler om, men der findes desværre en del anmeldelser derude, hvor man tænker "Hvad har de røget/drukket, mens de har anmeldt dette apparat?".

For at konkludere: nej, PK250 er ikke et perfekt tv, men til en pris under 10.000 kr. for 60", finder man ikke noget bedre - måske ikke engang brugt. Jeg læste bl.a. hvordan en af brugerne herinde havde så meget bøvl med en 60PK950N, mest pga. pixelfejl, og jeg kan ikke finde en eneste pixelfejl på denne low-range model. Måske fordi det ikke er en nordisk udgave. :p
Af THM
60" til den pris kan jeg heller ikke se hvad man ellers skulle købe ;)
og jeg anfægter heller ikke at LG laver nogle gode tv.
men jeg tror simpelthen ikke på at en pk 250, 350, eller 550 er bedre end et G20 objektivt set. og netop her er saglige tests relevante.
Så er der naturligvis de personlige præferencer for hvad man lægger vægt på. hvis man er meget generet af colourbanding, så vil lg'en selvsagt være det bedste valg, hvis man er meget generet af retention vil panaen være det bedste valg osv...
Af PhDream
THM skrev:60" til den pris kan jeg heller ikke se hvad man ellers skulle købe ;)
og jeg anfægter heller ikke at LG laver nogle gode tv.
men jeg tror simpelthen ikke på at en pk 250, 350, eller 550 er bedre end et G20 objektivt set. og netop her er saglige tests relevante.
Så er der naturligvis de personlige præferencer for hvad man lægger vægt på. hvis man er meget generet af colourbanding, så vil lg'en selvsagt være det bedste valg, hvis man er meget generet af retention vil panaen være det bedste valg osv...
Så er vi nogenlunde enige.

Der var forresten ingen, der hævdede at PK250 er et bedre tv end G20, kun at det er bedre end G20 på nogle punkter.
Af Artisan
En update fra mig.

Mit 550'er som larmede.

Der kom en flink LG mand forbi og skiftede 3 stk printplader og wupti, støjen er væk nu. Han fortalte at de havde oplevet zummen fra nogen af deres fjernsyn, og at de på fabrikken havde valgt at "opdateret" de printplader så de ikke støjede så meget. Det fik jeg så skiftet og alt er super nu.
Senest rettet af Artisan 31 jan 2011, 14:25, rettet i alt 1 gang.
Af TheGreatGazoo
Nice. Håber de allerede har lavet den mod på mit (afsendt sidste uge, modtager imorgen)