Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kren
Hej
Vil prøve om jeg kan forenkle mit indlæg fra tidligere.

Jeg har problemer med at afspille mine film fra ReadyNas Duo, på mit Samsung UE46C9005ZW.
Er der nogle der har oplevet det samme problem.

Godt Nytår

Mvh
Kren
Af kren
Hej
Problemet er at efter at jeg har rippet filmen ned på min Nas, kan jeg godt se filerne via min pc i mappen på mit Nas-drev, men jeg kan bare ikke åbne dem (altså fremvise filmen) på mit Samsung TV. Det er bare en tom mappe men filmens overskrift.

Meningen var at jeg ville bruge min Nas som en slags depot til alle mine film.

Mvh
Kren
Af Colt
lyder som om du har filmet i et forkert format!?

ved stort set alle de nye skærme kan afspille avi og mkv.

Så prøv for sjov med en af de filer. Mit setup kører som smurt når jeg ellers holder mig til de fil typer
Af Colt
og så for lige at få det åbenlyse med!

Du skal selvfølgelig via dit media.player på dit samsung gå ind i disse mapper via Video.
For går du ind via billeder osv. kan den heller ikke se filmen
Af kren
Hej

Det kan godt være at jeg har lavet den til et forkert format, jeg syntes næsten at jeg har prøvet alt.

Jeg vil prøve igen igen at køre en film igennem til mkv. Problemet er bare at hvisj eg vil lave mkv. format tager det ufatteligt laaaang tid.

Kan du prøve at give en vejledning i hvordan du bære dig ad fra start!!

Mvh
Kren
Af kren
Hej

Jo jeg går den rigtige vej. Madiaplayer, Video osv.....

Det har jo virket.... jeg har fået en fire fem film igennem men nu kan jeg simpelthen ikke få den til det længere.

Mvh
Kren
Af Colt
:) Du vil ikke kunne lide dette svar. Men jeg downloader dem i mkv format fra start.. Og ellers ved jeg der er massere programmer via google der kan lave div. om til mkv for dig.. Og det tager heldigvis kun 1/3 af tid hvis du skal lave iso filer om.

Jeg ville prøve at hente en mkv film via torrent og se ad før du laver en masse om.
Af kren
Hej

Kan i ikke give en kort beskrivelse af hvordan i bærer jer ad og med hvilke programmer.
Jeg er helt på bar bund her!!

MVh
Kren
Af Colt
Jeg bruger selv min nas som lager til alle mine film/billeder og musik.
Når jeg så vil se en film eller andet. Finder jeg harddisken via media.p på fjernbetjeningen og lad os sige det er en film jeg vil se.
Så klikker jeg video.
Og guider mig igennem mapperne til hvor mine film ligger.. Og så er det ellers enter and play.
Har kun haft problemer med at afspille en 7-10 år gamle film pga. deres format/codex.

Men hvilket samsung tv er det du sidder på?? for nogen af de lidt ældre har jo ikke denne film mulighed.. Men kun billed og lyd.
Af kren
Til Colt

Jeg kører min DVD film igennem DVDdecrypter og får Vob og ISO filer.
Derefter kører jeg filerne igennem Moyea HD Video Converter for at konvertere filerne om til f.eks. mkv. format eller AVI.
Derefter mener jeg at det skulle kunne ses på mit TV.

Mvh
Kren
Af kren
Hej

Samsung 46" LED UE46C9005ZW.
Helt ny og skuller være topmodellen

Mvh
Kren
Af Colt
Det er den skam også.. Det er et lækkert tv..

Men ja iso kan det ikke afspille du skal have lavet dem om til mkv eller avi som du selv nævner..

Prøv som sagt at få nallerne i en mkv om du så henter eller converter..

For det skulle ikke have det mindste problem med at afspille den filtype..
Af kren
Hej

Jeg vil prøve nok en gang.
Syntes efterhånden bare jeg har prøvet alt!!

Det kan ikke være noget med at jeg opretter en mappe til hver film(for at holde styr på dem)

Kunne det tænkes at TV-et ikke kan finde ud af det når jeg opretter mapper på min Nas.....Nej det har jo virket med en fire fem film.
Det er bare underligt hvorfor jeg pludeselig ikke kan fortsætte!!

Mvh
Kren