Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja så er tiden kommet til at jeg skal skifte det gamle B&O billedrørs tv ud med en fladskærm og har kigget lidt på anbefalingerne herinde, især ifm. januar-udsalget.

Mine krav til skærmen er at den gerne skal være:
- 46" +/- og så tynd som muligt (skal hænge på væggen)
- Have mulighed for letteste og trådløs opkobling til computer og ekstern harddisk mm. Vil gerne have så mange ting integreret som muligt, så jeg kan gå på nettet på tv'et, spille film mm. direkte fra computeren, bruge tv skærmen som computerskærm.
Er ligeglad med 3D, så ikke et must
Super billedkvalitet (selvfølgelig)
Ikke genspejle for meget
Kunne afspille HD og Bluray

Alt i alt nok mest et tv i high end kategorien. Budgettet er ca. 6-10.000. Jeg har kigget meget på samsungs modeller da det lader til de har det bedste mediesystem med internet osv. Jeg har også læst artiklen om hvad de nye tv fra samsung formentlig byder på i 2011 og er her blevet lidt i tvivl om jeg skal vente, da det lyder til det er her det kommer til at rykke meget i 2011 med bl.a. google tv. Jeg har pt. også en yousee boks fra samsung og ville ønske jeg kunne slippe for denne og dens funktioner så på en måde var integreret i tv'et. Jeg ønsker nemlig så lidt supplerende elektronik stående okring tv'et som muligt. Kan det lade sig gøre?

Kan se 50” Samsung PS50C7705 e på udsalg til ca. 11000 og overvejer kraftigt denne, men kan det fås billigere hvis man ikke ønsker 3D?
Har også kigget på Samsung UE46C7705 som vist bare lader til at være LED udgaven i 46 " eller hvad? Den fik så vidt jeg husker dog dårlig anmeldelse i so en ding, så er lidt tilbageholdene. Hvad synes I jeg skal gå efter og bør jeg helt vente til de nye skærme kommer på markedet?
Af Mysen
Dine krav er high-end, men det er dit prisniveau ikke. Så tynd som mulig og mange funktioner peger hen af imod et LED tv eller netop det plasma tv, du har haqft kig på. Samsungs fjernsyn er spækket med freatures, men du kommer ikke op på funktionsniveauet i Yousee boksen, og du skal trække en hdmi ledning alligevel, hvis du skal koble computer til.

Du kan købe en hdmi ledning til din computer og en dual dvb-c tuner. Så kan du evt. købe dig en universal fjernbetjening fra eksempelvis Logitech og deres Harmony serie. På den måde styrer du kanalskift, optagelse, filmafspilning, samt tænd og sluk af tv osv vha. 1 fjernbetjening. Du bør købe LCD, hvis du skal bruge den meget til din PC, men efter køb af tuner + fjernbetjening er du nede på ca 8000. Der bliver det altså ikke til et high-end tv, som er tyndt, men der er da mulighed for udmærkede modeller såsom Sharp 46LE820 eller Samsung ue46c6005.

Det var mit bud.

Nicolai Sonne har forresten styr på gadgets og funtioner, men du må ikke stole på ham ift. tests af TV. Det kan han ikke gøre på en troværdig måde. Sidst jeg så tests var det med Panasonic 50X20, UE32C6005 og Sony's EX40B med Blu-ray afspiller. Det eneste de 3 har tilfælles er prisen, og sammenligningen var derfor helt hen i vejret.
Af Colt
Man kan altid vente og vente.. Men når du siger selv siger du går efter bedste billed så skal vi ud i et plasma.
Når vi taler samsung og plasma syntes jeg ikke rigtig der er andre alternativer end 7705 og 685 modellen hvor de begge har 3d dog er 685 stadig en lillebror til 7705 modellen..

Rasmus har reklameret med at der snart kommer en test af 685 modellen så bliver lidt sjovt at se hvad han siger til den..

Syntes mange af samsungs LED lider af clouding.. Ved almindelig tv bruger ligger man ikke så meget mærke til det, men smider du en konsol til eller til pc'en bliver det hurtigt super belastende ved mørke billeder.

pøj pøj med valget/købet
Af Colt
Glemte skuda helt at nævne 50PK950n fra LG som nu er røget små 1000-2000kr ned i pris... Det er også en ret lækker skærm hvis 3d ikke betyder noget.. Dog med en smugle refleksion pga. designet med glasset i front
Af Johnoc
Tak for buddene. Jeg vil sige at jeg godt kan rokkes lidt med prisen. Har også haft kig på det tv fra samsung man pt kan få til 16.999 der hedder UE40C9005SXXE, men syntes bare ikke rigtigt jeg får så meget mere for pengene? Jeg prioriterer klart de funktioner jeg har nævt højere oppe højest, fremfor prisen, så hvis jeg er overbevist om at de ekstra penge er givet godt ud, så giver jeg gerne mere.
Af Mysen
Johnoc skrev:Tak for buddene. Jeg vil sige at jeg godt kan rokkes lidt med prisen. Har også haft kig på det tv fra samsung man pt kan få til 16.999 der hedder UE40C9005SXXE, men syntes bare ikke rigtigt jeg får så meget mere for pengene? Jeg prioriterer klart de funktioner jeg har nævt højere oppe højest, fremfor prisen, så hvis jeg er overbevist om at de ekstra penge er givet godt ud, så giver jeg gerne mere.
C9005 giver dig ikke mere end c7705. Funktionerne er ens på '7705, c8705 og c9005, så du får ikke.flere.funktioner, og det er stort set kun designet, der betales for... og Plasma er altså bedst, men upraktisk ved tilslutning af pc.