Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kren
Hej

Mangler lidt ekspertise ang. streaming fra min Nas til mit samsung TV.
Jeg har en større samling af div. DVD film og DVD tegnefilm som jeg gerne vil tage backup af og efterfølgende gemme på min Nas, for senere at streame dem til mit Samsung TV.
Først bruger jeg DVD decrypter eller DVD shrink til at afkode filmene for efterfølgende at køre dem igennem Moyea HD Video Converter til f.eks. mkv format.
Når det så er gjort kan jeg se filerne i mappen på mit Nas-drev men når jeg så vil åbne den samme mappe fra mit TV via DLNA funktionen er mappen fuldstændig tom. Kan kun se en tom mappe med filmens overskrift.
Det er også underligt at jeg har kunnet rippe en del film igennem men ikke længere.
F.eks. er DVD decrypter 30 min. om at afkode en 1 times tegnefilm mens HD Video converteren er ca. 4 timer om at konvertere samme film om til f.eks . mkv eller andet.
Skal jeg ind og ændre nogle indstillinger i mit TV eller måske i mit krypteringsprogram!!!
Hvis i har en masse gode ider eller vejledninger til hvordan jeg skal bære mig ad på nemmeste måde, vil jeg gerne høre nærmere og også hvis der findes bedre programmer til netop dette formål.
Jeg er ny på området så jeg skal have det ind med skeeeer!!!
Jeg bruger Netgear ReadyNas Duo som depot og streamer til Samsung UE46C9005ZW
Mvh
Kren