Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Abubu
Hej Flatpanels gutter ;)

Jeg har lige fået anskaffet mig mit først fladskærm (hurrraa...)

Men jeg vil gerne udnytte dens skærm bedst muligt. Så faldt jeg over sådan en dvd kalibrering.

Spørgsmålet er: Giver det en optimal kalibrering sådan en dvd kalibrering, eller skal jeg have fat i computer udstyr og alt det professionelle gejl? :)

Mvh
Mads Oliver
Af Colt
Af hvad jeg har kunne læse mig til skulle den være meget brugervenlig (de flest af de dvd kalibreringer du kan købe) som vil guide dig igennem.

Tror ikke du kan sammenlige det helt med professionel kalibrering eller hvis du køber dem som man sætter til via pc'en osv. Men har selv læst mig frem til det skulle give et ret godt resultat stadigvæk..

Med lidt held kan du måske også finde et par anmelderes og test af din model og se deres settings så du har lidt ekstra at gå ud fra ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kommer desværre ikke i nærheden af en professionel kalibrering med sådan en skive. Du har ingen chance for justere alting perfekt på øjemål.
Af Abubu
yakken skrev:Du kommer desværre ikke i nærheden af en professionel kalibrering med sådan en skive. Du har ingen chance for justere alting perfekt på øjemål.
Er der nogen steder man kan betale en for at kalibrere fjernsynet, da jeg ikke selv har geared eller viden om hvordan man gør?