Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klippetop
Min søn og jeg sider i skrivende stund og ser TV på et CRT 28" Panasonic 100 Hz. På mange måder et fint TV.
Meeen det er jo ikke en fladskærm og har måske ikke tiden FORAN sig!

Jeg vender generelt hver en krone og vil/kan ikke bruge meget mere end 5000 kr på et TV.

Vi bruger mest et TV til programmer (mpeg4 tunerboks) og DVD. Men har da overvejet muligheden for at tilslutte den, også, aldrende laptop til skærmen.

Om et par år, vil vi nok også koble en spillekonsol/internet/Bluray til en kommende skærm.

Det jeg nu overvejer, er om jeg skal vente til 2012 - eller om jeg kan få noget ok til mine behov i 2011?

Sidder man i sofaen, sidder man PT ca 3,7 meter fra skærmen- dette er klart rummets bedste placering mht lys.

Men jo mere jeg læser om TV og teknikken bag, jo mere forviret og i tvivl bliver jeg! :D

Så vidt jeg kan se, så er Full HD slet ikke vigtigt og så er der den med burn in og lysindfald på plasmas...Bare for at nævne nogle punkter!

Men hvilke modeller kunne jeg overveje til ca 5000 kr i 2011- eller hvilke kunne jeg vente på koster det i 2012?

Det er svært at være fattig! :D
Af Holm86
Mit råd er lige at følge med i hvad CES bringer af nyheder. Det er i første uge af januar så det er jo lige om snart aligevel.

Når det så er sagt vil jeg gerne garantere dig at du kan få meget skærm for de 5000kr. Du kan allerede nu få en god skærm til de penge og når januar udsalget starter vil der bare være endnu mere at vælge imellem.
Brugeravatar
Af Princesslea
Jeg kender ikke noget specielt til denne skærm: Thomsen 40FS3246 som altså er et 40" Full hd lcd tv med Mpeg4 tuner - men den kommer altså på tilbud i elgiganten fra på søndag d. 2. januar til 2799,-

her kan du se skærmen, men prisen står jo stadig til deres normalpris" da tilbudet jo ikke er startet endnu. http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -40-lcd-tv

Så hvis det dækker dine tv-behov så virker det jo som et virkelig billigt tv.
Af BrianH
Det jeg nu overvejer, er om jeg skal vente til 2012 - eller om jeg kan få noget ok til mine behov i 2011?
Forstår jeg det rigtigt, at det du vil have er et tv der kan ses tv og dvd på? Og så er du i tvivl om, hvorvidt dine behov kan dækkes i 2011 eller du skal vente til 2012??

Der er masser af 1. klasses tv til 5000,- så det er bare at vælge. Det er ingen grund til at gå efter noname discount, hvis du har 5000,-