Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Colt
jeg sidder selv på at helt nyt ps50c7705 hvor jeg også allerede syntes buzz er for meget i forhold til mine tidligere 685c modeller også fra samsung samt mit LG plasma i soveværelset.
Kunne benytte mig af de 14 dages returret men får i stedet samsung og se på den en ad dagene for er det ikke noget de mener der kan eller skal gøres noget ved må jeg gå væk fra de 3d modeller for den buzz driver mig til vanvid.
Især med 3d film og blue-rays.
Af SamsungTech
Ejer selv en PS50C7705 og må indrømme at den opfylder mine krav.
Den har en lav "buzz" som alle mine andre plasma også har haft. Dette gælder bl.a. Pioneer, Panasonic og Philips.

Vi bliver aldrig helt fri for en lydløs plasma "what-so-ever" det er jo et "højspændings"-tv.

Jeg har selv en stor stue hvilket gør at jeg ikke lægger så meget mærke til buzz´en.

Men ens stue gør ret meget ved "buzz´ns" akustik.

Har desværre tavshedspligt. ;)

Så kan desværre ikke oplyse noget selvom jeg gerne vil.

Kan godt lide se status på samsung TV og hvad der sker PT.

Bliver desværre også nød til at slette profilen hvis jeg får for mange henvendelser. :)
Af Colt
tja. Jeg har oplevet de 2 paneler i ps50c685 modellen hvor der var kæmpe forskel på retention og buzz på dem begge.. Lige fra meget til intet..
Syntes bare det er ærgerligt at storebror 7705 hvor jeg syntes man får langt bedre panel og 3d effekt skal have en endnu værre buzz lyd når nu den slår den på alle andre punkter..

Og tror klart stuen og hvor lydhør man er betyder en masse. Men jeg bliver bare super ærgerlig når man sætter en film på om aftenen og konstant skal buzz lyden i baghovedet.

Er igen så heldig at samsung gerne ville komme ud og se på de så jeg i stedet for at sende et tv tilbage og bestille et nyt måske kan få løst problemet her. Og kan jeg ikke det må jeg benytte mig af returret og se hvad 2011 modellerne bringer.
(Håber dog buzz kan blive slået lidt ihjel 7705'eren i stedet da det er et super lækkert tv)
Af trykkertor
Colt skrev:(Håber dog buzz kan blive slået lidt ihjel 7705'eren i stedet da det er et super lækkert tv)
Jeg tror ikke buzz bliver væk.
Sidste års modeller havde det samme.
Så håbet og drømmet mange af os om en 2010-serie fri for buzz.
Serien var rigtig nok bedre. (Færre tv-er med den værste buzz)
Men stadig kom der rigligt med apparater på markedet der buzzer.
Det viser mig at Samsung ikke har tjek på hvordan de vil undgå buzz, eller det er en for bøvlet/dyr proces at få dem buzz-frie.
Derfor tror jeg efterhånden som markedet vil have større og tyndere skærme. Så må vil læve med buzz.
Så får panel-lotteriet, ens akustik i stuen eller eventuel mangel på hørsel afgøre om det er indenfor hvad en kan acceptere.

Men jeg er rimelig overbevist om at vi kommer til at læse om Samsung-buzz på de kommende 2011 modeller også.
Af Colt
Well det er så stort et problem for mig.. Og syntes ikke mit 50pk950n larmer nær så meget.
Og der var jo som sagt også stor forskel på de 2 paneler jeg fik i 685c modellen..

Men ja skal vi være foruden buzz så er der LCD og LED..
Min LED og LCD er jo total lydløse i forhold til plasmagerne..

"og ja ved godt det er de elektriske spændinger" ville dog som vi vist alle kan blive enige om være dejligt foruden..
Ellers er der ikke andet for en jeg må finde et LCD / LED til stuen i stedet. Bare ærgerligt man skal ned i billed kvalitet for det..
Af trykkertor
Mon ikke om nogle år når vi har OLED i stuen, så husker vi svagt buzz-perioden 2008-2012.
Af PhDream
trykkertor skrev:Mon ikke om nogle år når vi har OLED i stuen, så husker vi svagt buzz-perioden 2008-2012.
Mon ikke der vil være en enkelt buzzer eller to, også blandt OLED skærme...

Hvis ikke, skal der nok være andre problemer, som er på niveau eller endnu værre. Sådan er det med al masseproduceret elektronik.
Af trykkertor
Må faktisk sige mig enig med dig der.
Jeg har bemærket mig den senere tid at der er mindre og mindre krav til udstyr end i "de gode gamle dage".
Tidligere var der mere kvalitet og kontrol over det der blev solgt.
I flere tilfælde føler jeg mig som en beta-tester på nogle af de produkter jeg har.
Særlig indenfor elektronik som mobiltelefoner, tv, projektor og en del andre komponenter.
Af SamsungTech
Er man meget i tvivl omkring ens plasma summer for meget, så ring til Support på 70701970.

Er ret sikker på at 2011 modellerne vil være en del interessante denne gang. ;)
Af PhDream
trykkertor skrev:Må faktisk sige mig enig med dig der.
Jeg har bemærket mig den senere tid at der er mindre og mindre krav til udstyr end i "de gode gamle dage".
Tidligere var der mere kvalitet og kontrol over det der blev solgt.
I flere tilfælde føler jeg mig som en beta-tester på nogle af de produkter jeg har.
Særlig indenfor elektronik som mobiltelefoner, tv, projektor og en del andre komponenter.
Præcis.

Havde bl.a. Samsungs B850 i 58" sidste år, og det var en model, som aldrig burde have forladt fabrikken. At Samsung ikke har lært af deres fejl ifb.m. dette års modeller, er på grænsen til en skandale.

Hvad kan man bruge en udtalelse i stil med "2011 modellerne vil være interessante", hvis Samsung igen begår de samme fej?

Til deres "forsvar" skal det siges, at de ikke er den eneste producent, som sender en hel serie af mandagsmodeller på gaden. Har selv prøvet H/K, NAD, Fujitsu-Siemens, osv.
Af Blicker
[quote="SamsungTech"]Er man meget i tvivl omkring ens plasma summer for meget, så ring til Support på 70701970.

ja hvis man gør det for man at vide .at det koster et servive pris, jeg synes selv mit larmer for meget ca 27 db. men det er jo ikke deres oppe på deres nye standart på 43 db for tror ikke at der er nogle der støjer så meget
hurra for dem.
Af Colt
aaarh! nu bliver du nød til at følge lidt med. Samsungs max er 30db. Men da de ikke kan kræve en kunde kan måle det derhjemme..
Så var hvad jeg har fået af vide hos smasungs support og deres tech. At hvis man har lyden på en 6-8 stk's på tv'et og på 2-3 meters afstand bliver irriteret af lyden at man kan indberette det..
Talte selv med deres service i går om nettop samme problem hos mig. Og jeg får en teknikker ud.
Af allando
Jeg oplevede ikke buzzen som specielt høj.
Jeg oplevede buzzen mere som en irriterende summen, (halv-dyb elektrisk lyd).
Den var så irriterende, at jeg aldrig nåede at se en film færdig.
Jeg har ikke tinitus, men jeg forestiller mig at det er noget lignende.
Min familie havde ikke problemer med lyden (de kunne godt fornemme den), så det må være en eller anden frekvens jeg ikke kan "tåle".
Buzzen var lige i "sweet spot", dvs lige foran panelet.
Øv...ellers et fantastisk TV på alle andre områder...
Af Colt
Præcis samme problem her allando..
Kæresten og jeg blev så enige om efter en blue-ray film det ikke kunne være rigtigt det skulle være så slemt hver gang der var skarpe farver..
For ellers er jeg også oven ud tilfreds med tv'et men ja har det også midt i panelet på fuld smadder så snart der er noget lyst på skærmen..
Har kørt godt 100 timers run-in osv. for at se om det kunne hjælpe men tror jeg der imod har gjort det værre "var selvfølgelig på meget lav kontrast"