Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et SONY KDL-32P2530. Den har kun indbygget DVB-T tuner. Jeg får TV fra antenneforening Århus/stofa. Jeg kan kun se signalet analoget. Hvordan kan jeg få det digitalt. Hvad er bedst. Hvad skal jeg købe og hvor??

Glæder mig til at høre jeres bud og få hjælp.

mvh Håkon
Af donoester
Hej Håkon,

Du skal have fat i en DVB-C boks - de findes i flere forskellige prisklasser, alt efter hvad du har brug for at ekstra ting (indbygget harddisk, netværk osv.). Hvilken kanalpakke har du? Muligvis er nogle kanaler kodede og kræver et kort fra Stofa for at kunne ses. Det vil så også kræve en boks med CI-slot.
Ellers er der standardløsningen med en Zaptor-boks fra Stofa - men hvis du gerne vil have mange indstillingsmuligheder og features, er det absolut ikke den boks man skal vælge.
Af noxity
Du skal have fat i en DVB-C boks. Dit TV kan ikke modtage signalet fra din udbyder digitalt.

De billigste DVB-C bokse får du i Bilka og lign, hvor de bliver solgt under navnet Denver. De koster ca. 4-500kr.
Af Håkon
Boksen behøver ikke at ku en masse ekstra. God signal kvalitet og måske at man kan optage et program. Er der flere forslag på en god og billig boks?

Donoester:
Tak for svar. Jeg har en stor programpakke. Men hvis jeg køber en dvb-c boks, er det så ikke størstedelen af kanalerne jeg kan se uden at skulle have kort? Hvis man får kort indbefatter det et ekstra abbonement hos TV leverandør?

Noxity:
Tak for svar. Er en denver boks god nok kvalitet? Kan jeg tilslutte den uden at skulle tilmelde mig forskellige ting hos min leverandør. Altså kobler man bare boksen til og så bliver det hele/meste digitalt?
Af Håkon
Udover at boksen skal være en dvb-c tuner, så skal den vel også understøtte MPEG 4, istedet for 2?