Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klaus1234
Hej, jeg har været rundt i utallige forretninger for at se på tv og snakke med ekspedienter, men jeg er ikke blevet meget klogere på noget som helst. Derfor ville jeg lige give det en chance og prøve at skrive her inde.

Sagen er den, at min søn skal flytte om små 2 uger og vil derfor gerne have et nyt tv, min kone og jeg skal også have nyt tv, så vi har snakket om at vi kan købe samme sted for måske at få det billigere.
Min søns tv skal primært bruges til at se tv, film men samtidig skal der også spilles konsol spil på det. Hos min kone og jeg skal vi ikke bruge det til meget mere end at se tv og film.
Designet at tv'et har også indflydelse, det samme har tykkelsen af det også, da det skal op at hænge på væggen.

Vi har fået lavet et tilbud på et tv som vi alle synes er rigtig pænt, og samtidigt har et fint billede, tilbudet lyder som følgende:

Bose 3-2-1 system til 6.000,-
Sony KDL-46NX710 til 12.000
Sony KDL-46NX710 til 12.000
2 x vægbeslag til i alt 500,-
Levering + montering til ?

Samlet pris for det hele er 30.500,-

Er dette en fornuftig pris at give, eller kan man finde noget til samme pris eller billigere som opfylder vores krav?
Det skal lige siges at vi højst er villig til at give 12.000 pr. tv.
Af BrianH
Jeg er ikke helt sikker på hvad du spørger om...
Med hensyn til prisen, så er den ok, hvis det er det tv du vil have. Det er hurtigere at skrive "Sony KDL-46NX710" i pricerunner, end at oprette en tråd her, så prisen kender du jo...

Med hensyn til krav, så skriver du slet ingen krav i din tråd. Du skriver at tykkelse og design har indflydelse, men det er jo kun dig der kender din egen smag, så det er svært andet end at komme med forslag der tilfredsstiller min smag - og ikke din, da du ikke nævner den.

Køb Panasonic til dig (G20 46") og Sony EX500 46" til sønnen og tag på ferie til spanien for det du sparer...
Af Klaus1234
Tak for svaret. Jeg kan godt se, at jeg mangler nogen krav. De er som følgende:

- Helst ikke for "tykt" meget gerne højst 4-5 cm.
- Størrelse på tv'et skal for min kone og jeg være 42-46"
- Størrelse for min søns tv skal være 46-50"
- Max pris for tv'et må være 12.000
- Huller til stikkene skal vende ned af eller til siden, således at tv'et kan komme så tæt på væggen som muligt.
- Pænt og stilfuldt design ala det Sony jeg skrev i første indlæg, helst med en glas plade foran tv'et.

Der for kommer også spørgsmålet om det er for dyrt at købe det andet, hvis man kan få noget der er lige så godt billigere eller bedre til samme pris?
Af BrianH
Skal det være det bedst mulige til 12.000, eller vil du hellere give f.eks. 8.000, bare kravene er opfyldt?

Det er jo ikke altid billedkvalitet og design man for for de sidste kroner, men måske trådløst netværk, "smart" software og hvad ved jeg.
Af Klaus1234
Vi vil selvfølelig gerne give mindre end 12.000 så længe vores krav er opfyldt, dog kunne det være rart hvis det var muligt at sætte en usb i tv'et så man kunne optage det man så og trykke pause i en udsendelse.

Vores søn vil gerne have trådløst netværk der på også, og så ville han synes, at 3d kunne være sjovt, men det er ikke noget krav.