Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af casper_km
Ja så står vi og skal købe nyt tv og jeg har ingen ide om hvad jeg skal købe har læst en masse her på siden med kunne godt bruge nogle konkrete forslag.

lidt info:
Vi sidder 3,5 meter fra tv'et
det skal bruges til:
alm tv, xbox, DVD, blueray(på sigt) i den rækkefølge
Der er to store vinduer til venstre for tvet som kan gi en del lysindfald om dagen.
max pris 7000kr

En ting vi diskutere er størrelse jeg siger 50 tommer hun siger 42 tommer

;;)
Af mollerfc
LG 47LD750N kunne være et forslag?

47" som har 200 Hz scanning backlight. Det er ligeledes efterfølgeren af en meget anmelderrost LG SL8000 -model.

Kender ikke så meget til modellen men den forrige skulle være ret god 8)

Pris: omkring kr. 6800,-
Af casper_km
tak for svar... sidder lige og kigger på det.

ok et klassisk noob spørgsmål hd-ready har læste det ikke har den store betydning, men hvad hvis man på sigt skal se blueray (ved intet om blueray ud over at har set film ved en ven og det var fedt) men har hd ikke en betydning der ?

spg. nr 2:
200 Hz scanning backlight fatter ikke hvad det vil sige hehe
Af Mysen
Du må ikke lade hende få sin vilje. Det nævnte 47" er mindststørrelsen til 3,5 meters afstand, men 50" ville være endnu bedre ;)

Det foreslåede LG tv hr netop full-hd. Det betyder, at du får fuld udnytte af en Bluray film i modsætning til et HD-ready tv. Til gengæld er der ved 50" kun en lille forskel i billedkvalitet mellem 720p og 1080p opløsningen. Men gå blot efter Full-HD.

Scanning Backlight er en ret ny teknologi som de bedre LCD fjernsyn har fået. Det er noget med at simulere det sorte billede, der er imellem hvert billede på et plasma eller CRT tv ved at indsætte sorte billeder eller dele af sorte billeder imellem de ægte billeder. Det er ikke noget, man som så kan se, men det snyder dit øje, så bevægelser virker skarpere og mere flydende.

Hvis du er meget bekymret over indfaldslys er LD750n et godt bud. Ellers er der Philips 46PFL5605h eller Sharp 46LE810.

Hvis man trækker gardinerne for er der ganske gode 50" fjernsyn fra LG i din prisklasse.