Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af benjaminnr1
Egentlig vil jeg gerne have en skærm på 19-22", og den må koste 2500 kr. En på 22" koster sikkert mere, men jeg skal egentlig bare have nogle bud på, hvilken skærm jeg skal købe.

Det er lidt et problem at vælge, når man ikke har afprøvet varen. Ville være træt af at få en skærm som har masser af hvidt lys i kanterne og pixelfejl i spandevis. Går man en tur i Elgiganten el.lign., så er der jo skærme, som er lige til at køre over med bulldozer.

Kravene til skærmen står i første indlæg. Desuden er jeg ret vild med skærme, som har den der blanke overflade og flotte farver.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den blanke overflade får du vist kun med Acers modeller i din prisklasse, men ikke over 19". Blank overflade er desuden ikke lig med gode farver - men idet du forbinder disse ting må man antage at producenterne har opnået det de ville ;)

Hvis du vil have en 20" med glossy overflade, så er det nærmeste bud vist denne Acer til 3200 kr.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=178684

Pixelfejl kan du ikke gardere dig imod, med mindre du vælger en skærm der har en udvidet garanti på dette punkt og det får du ikke til 2500 kr.

Måske læser jeg ikke så godt, men hvor står der nogen krav i dit første indlæg?
Af benjaminnr1
Okay, jamen tak for hjælpen. Forresten, jeg ved ikke en skid om skærme.
Af Thomas.N
Benjamin:

Du kan læse lidt her om mine erfaringer med skærm. Jeg har dog siden rodet med indstillinger vha DVE (digital video essentials) og blevet lidt gladere for skærmen.

Backlight bleed har jeg faktisk ikke noget af mere men jeg bemærker stadig "hønsetråd" hvilket kan irritere lidt.

Alt ialt en "ok" skærm til de penge men skulle jeg vælge idag ville jeg nok ofre lidt flere penge. Både for at få en skærm med et andet panel men også for at få en større :)