Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Colt
Tror du glemmer at den profil ikke er et arbejde.. Men en ren og skær personlig hjælpende hånd.
Som du kan se Jesper fra samsung tech udfører her i sin fritid.. Så syntes på ingen måde du kan klantre ham for noget andet end super fin stil..

At samsung så ikke bruger lidt penge som LG på at sætte en gut på dvs. forums til at give en hånd med er så en anden sag..
Af Colt
Og så syntes jeg faktisk deres kundeservice har været ret godt til alle de spørgsmål jeg har haft.. Og kan de ikke selv finde det tøver de ikke en kende med at stille om til deres teknikere eller spørge dem til råds.. Men kan selvfølgelig være hip som hap hvem man får fat i.
Jeg havde bare et opkald på min ene skærm hvor han talte med teknikeren hele 3 gange under den samtale..

(Ikke at jeg er uenig i at de bør få en til at check op på div. forums i ny og næ)
Af kskruger
Det er muligt, at deres support er blevet bedre, men de 2 gange jeg har brugt dem. Der har jeg fået et svar, hvor det er ret tydeligt, at de ikke har haft fjerneste kendskab/forstand på det der blev spurgt om.
Af donoester
Lidt trættende godnatlæsning: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1178897

Der er vist ingen grund til at genopfinde den dybe tallerken. :p
Typisk, endelig en der kan svare på tekniske spørgsmål om Samsung - og så alligevel ikke.
Tænk på hvor mange skærme Samsung sælger, fordi bruger på denne hjemmeside anbefaler til hinanden.
Måske skulle Samsung DK overveje, at lave en officiel bruger her på siden, som kunne svare på nogle af de mere tekniske spørgsmål, som der tit kommer. Jeres support er som regel ikke til meget hjælp, hvis de ikke kan finde svaret i brugsanvisningen, så får man ikke noget brugbart svar .
Problemet med det er, at hvis det begynder at blive for professionelt, så er det meget nemt at forveksle det med reklame. Eksempel på det: http://hardforum.com/showthread.php?t=1554992 .

Men omvendt - stor respekt for, at nogen vil bruge deres fritid på det - men jeg tror hurtigt man kan blive demotiveret af det, fordi nogle brugere måske føler de endelig fik fat i en, der kan svare på en masse spørgsmål, som man ikke kunne få svar på andre steder.

Der er vel ikke alt for mange telefonsupportere der egentlig er til stor/dybsindig nytte - for at undgå søgsmål, hvis supporteren råder kunden til noget, der på nogen måde fører til skade. Kompetencen er måske heller ikke højere, fordi de fleste opkald er vedrørerende simple problemer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi hilser enhver supportmedarbejder fra producenterne velkomne. Det er bestemt ikke mit indtryk, at vores forum på nogen måde har været brugt til at promovere egne produkter uanset hvem man har repræsenteret.

Som SamsungTech selv har gjort i sin profil, så beder vi blot om, at man klart identificerer sit tilhørsforhold.
Af trykkertor
Jeg er også glad for at vi har en med lidt mere kendskab til rutiner og reperation indenfor modellen.
Til eksempel kom der en autoriseret mekaniker ind på et bilforum for et specielt bilmærke.
Og resultatet blev så at vi fik lagt død en hel del myter om hvad der var garanti og ikke, siden mekanikeren kan besvare hvordan de forskellige skader/fejl håndteres.
Han kunne envidere give og meget gode informationer, tip og tricks til at lave til bedre.
Af Colt
Helt enig.. Men forstår dog også at der bliver kommenteret at profilen desværre må blive slettet hvis der opstår spam..
Da som der også bliver nævnt hurtigt kan blive stillet 500 spørgsmål som der allerede er tydeligt svaret på herinde mange gange forinden..

Hvor imod som du nævner trykkertor.. Så er det Genialt med et par tips og indside viden for mange af os andre..
Syntes dog stadig vi skal huske på det er fra egen fritid kvit og frit. Efter man har været rundt hele dagen og lavet folks tv, at man så også hopper herind og er behjælpelig :)

Og er helt enig med Yakken syntes også at LG har været gode til at komme med konstruktive svar og været behjælpelige uden man får en stor fed labil i hovedet med: køb vores produkt.. Var nettop den support der fik mig igennem valget af 760 vs 950 + god service så er jeg solgt (B :p
Af SamsungTech
Blot til info omkring paneler og serienumre for jer der virkelig har behov for at vide en smule om det.

Dette er for de fleste producenter.

Bag på dit TV sidder den lille firkantet mærkat.
Eks.

Model kode: LE40C755
Version: SQ01 (Kan fortælle panel typen)
Serie.nr: X (Kan fortælle panel typen)

Der kan findes mange forskellige visioner.
XEE = nordiske modeller, har jeg kun set med Samsung paneler. (siden 2008)

Panel typen kan KUN decodes af samsung data system.
Du finder ikke et bogstav i serienummeret omkring panel.
Af kbo
@samsungtech: siger du hermed at panel lotteri ikke skulle kunne lade sig gøre på nye nordisk modeller som slutter med et 5tal i modelnummeret, men at det udelukkende er problem for andre geografiske zoner? I de engelske fora og testsider nævnes det også at problemet er mindre udtalt med engelske modeller end med resten af Europa. Måske kunne vi i Skandinavien også være så heldige.
Af SamsungTech
Tror ikke i skal spekulere så meget på serienumre.
Serie nummreret fortæller mest hvilke model. version. hvor den er produceret. hvornår den er produceret. og ren ID nr.
Så panelet ville jeg ikke bekymre mig om herhjemme.
Ser ikke andre paneltyper herhjemme.
Derfor burde der ikke være nogen bekymring.

Bare hold jer fra parralelimport.
Af kbo
Har lige købt c655... og har vist tabt i lotteriet. Modellen er nordisk og alligevel er panelet en CN02 fra kinesiske CMO som er vurderet af flere til at være det dårligste panel som Samsung bruger.