Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SLL
Hey,

Vedr. det velkendte HDMI "sekund blinke" problemet med 2010 C serien:

Jeg har selv problemet med mit C755 TV, og haft det siden jeg købte det. Har fået udskiftet main board, men det har ikke afhjulpet problemet. Billede og lyd forsvinder periodisk i cirka et sekund, og kommer derefter tilbage igen. Dette sker periodisk, nogen gane 5-10 gange i løbet af en film. Andre gange 1-2 gange på et par dage.

Jeg har læst mig frem til, at folk har fået udskiftet alle dele (main board, PSU mv...) i deres TV, og problemet eksistere stadig.

Selv har jeg prøvet forskellige HDMI enheder på mit Tv. To forskellige Sony HDD recordere (RDR--HX1010, 1020) + en Tvix media player. Og problemet eksistere ved alle enhederne. På USB'en er der ingen problemer, kun ved HDMI inputs.

Som sagt findes der masser af forums/tråde der beskriver problemet med forskellige HDMI udstyr.

Samsung må efterhånden kende til problemet. De gange jeg har talt med en supporter, har de været fuldstændig uvidende omkring problemet.

Hvilke tiltag bliver det gjort for at løse dette problem?

SLL
Af SLL
Bump...
Af mollerfc
Hvorfor benytter du dig ikke bare af din reklametionsret?

Hvis dit TV har været til reperation (kan ikke lige huske om det er 1 eller 2 gange) og stadig ikke virker, har du lov til at få det ombyttet til et nyt eller pengene igen ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke forvente at folk finder en tråd rettet mod én enkelt bruger. Brug de private beskeder i stedet.
Af SLL
My fault, tænkte mig ikke lige om. Reklamationsret er fint nok. Men i det her tilfælde kan det blive et problem, efter fejlen er meget periodisk. Så det kunne gå hen og blive en påstand mod påstand, medmindre kan kan bruge andre Internet forum kilder som bevis.

Ellers skal fejlen ske mens en tekniker ser den, så er der muligheder. Ellers kan det blive noget bøvl.

Men jeg ved, at jeg langt fra er den eneste som sidder med "blinke" problemet på HDMI indgangene, hvor skærmen periodisk går sort i et sekund.

Men jo, jeg kontakter Samsung igen i det nye år. Så må de løse det :-)

SLL