Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af puxz
Hej med jer.

Jeg har et Panasonic TX-P42x20e og en Samsung HT-WS1 soundbar..

Mit problem er at soundbaren kun har en mini-jack og et toslink indgang.. Toslink har jeg splittet mellem min WDTDV Live og min Airport Express (da jeg gerne vil bruge PowerLink på disse 2 enheder (PowerLink=de tænder når der kommer "lys" i kablet"))..

Lyden fra mit TV har jeg ikke prioriteret så højt. Men jeg har jo, min ledige minijack port i Soundbaren.. Men hvis jeg sætter et minijack kabel mellem min fladskærms headphone udgang og soundbaren, er lyden ekstremt lav, så der er ikke noget guf i den headphone udgang.? Hvad kan jeg gøre? Sætte en optisk>minijack splitter på? Det virker bare dumt..

Håber det er til at forstå det jeg har skrevet, ellers spørg løs :).. På forhånd tak..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke noget der hedder "optisk->minijack"-splitter. Det bliver en aktiv omformer, dvs. en DAC af en art med optisk indgang.

Du må kunne styre volumen på din hovedtelefon-udgang. Den er sikkert koblet til volumen på dit TV.
Af puxz
yakken skrev:Der er ikke noget der hedder "optisk->minijack"-splitter. Det bliver en aktiv omformer, dvs. en DAC af en art med optisk indgang.

Du må kunne styre volumen på din hovedtelefon-udgang. Den er sikkert koblet til volumen på dit TV.

Ja, det var også min tanke, men den reagere ikke på at jeg skruer op for fjerneren.
Kan heller ikke umiddelbart finde nogen indstilling nogen steder..
Af maskus
puxz skrev:
yakken skrev:Der er ikke noget der hedder "optisk->minijack"-splitter. Det bliver en aktiv omformer, dvs. en DAC af en art med optisk indgang.

Ja, det var også min tanke, men den reagere ikke på at jeg skruer op for fjerneren.
Kan heller ikke umiddelbart finde nogen indstilling nogen steder..
Du burde kunne indstille lydvolumen via jack-stikket, prøv med nogle høretelefoner og se om det virker der...