Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken mulighed vil vise ens HD materiale mindst muligt forstyrret og i bedst kvalitet?

Mulighed 1
WD TV LIVE forbundet via ekstern harddisk usb 2.0

Mulighed 2
WD TV LIVE forbundet via ethernet kabel til router, og fra router til stationær computer.

Problemet med afspilning af materiale via USB er at det ene usb stik begrænser ens materiale til 1 ekstern harddisk.
Hvor imod man nemt kan tilslutter 4 eksterne harddiske til en stationær computer.

Hvilken mulighed benytter I jer af, eller hvilke eventuelle andre muligheder?

På forhånd tak!

- Asger
Af John Sahl
Køb dig en NAS i stedet så du ikke er afhængig af at din computer er tændt. Der efter er det bare at trække kabel så din WD TV Live er på samme net som NAS'en.

Det virker!
Af Laursen
Jeg benytter personligt min egen computer, hvor der er tilsluttet eb 1.5GB ekstern HDD. Der ligger så min film, billeder og musik. Så har jeg installeret Wild Media Server på min computer og så streamer jeg alt materiale trådløst til min skærm via DLNA. Wild Media Server afspiller alt og kan transcode real-time. Kan også afspille IMG filer og kan streame DVD fra computeren drev til TV'et. Undertekster og flere lydspor i samme fil er heller ikke et problem at vælge imellem.

Eneste problem er at, at den nogle gange har lidt buffer problemer ved 1080p filer som ligger på omkring de 10.000 kpbs. tror dog det er pga. den læser fra en ekstern HDD og ikke direkte fra computeren HDD eller et netværksdrev.
Af Insany
John Sahl skrev:Køb dig en NAS i stedet så du ikke er afhængig af at din computer er tændt. Der efter er det bare at trække kabel så din WD TV Live er på samme net som NAS'en.

Det virker!
Har også tænkt på at købe en NAS.
Men er det lige meget hvor store / gamle mine eksterne harddiske er?
Jeg har nemlig et par stykker, ville der være plads til alle?
Og i så fald hvor meget skal man give for sådan en standard NAS?

- Asger
Af Insany
Laursen skrev:Jeg benytter personligt min egen computer, hvor der er tilsluttet eb 1.5GB ekstern HDD. Der ligger så min film, billeder og musik. Så har jeg installeret Wild Media Server på min computer og så streamer jeg alt materiale trådløst til min skærm via DLNA. Wild Media Server afspiller alt og kan transcode real-time. Kan også afspille IMG filer og kan streame DVD fra computeren drev til TV'et. Undertekster og flere lydspor i samme fil er heller ikke et problem at vælge imellem.

Eneste problem er at, at den nogle gange har lidt buffer problemer ved 1080p filer som ligger på omkring de 10.000 kpbs. tror dog det er pga. den læser fra en ekstern HDD og ikke direkte fra computeren HDD eller et netværksdrev.
Problemet er bare at mit fjernsyn ikke har DLNA, så bliver nok NAS eller noget..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nye NAS kører med SATA diske, så nej du kan ikke genbruge vilkålige gamle diske. Hvis du vil have mere end én i kabinettet så kommer det til at blive noget dyrere. Regn med et par tusinde for en NAS inkl. to diske - og så er det en billig model. Min egen Synology løb op i 3500 med 2 diske.
Af Insany
yakken skrev:Nye NAS kører med SATA diske, så nej du kan ikke genbruge vilkålige gamle diske. Hvis du vil have mere end én i kabinettet så kommer det til at blive noget dyrere. Regn med et par tusinde for en NAS inkl. to diske - og så er det en billig model. Min egen Synology løb op i 3500 med 2 diske.
3500 kr?
Det sgu da totalt latterligt, og hvis man så kun kan tilslutte 2 harddiske.
Det jo sindsygt!
Tror bare jeg køber wd tv live.

Men hvad vil så være bedst at afspille materiale igennem?
- Usb eller ethernet kabel??

På forhånd tak!

- Asger
Af ThomasT1976
Laursen skrev:Jeg benytter personligt min egen computer, hvor der er tilsluttet eb 1.5GB ekstern HDD. Der ligger så min film, billeder og musik. Så har jeg installeret Wild Media Server på min computer og så streamer jeg alt materiale trådløst til min skærm via DLNA. Wild Media Server afspiller alt og kan transcode real-time. Kan også afspille IMG filer og kan streame DVD fra computeren drev til TV'et. Undertekster og flere lydspor i samme fil er heller ikke et problem at vælge imellem.

Tror din flaskehals ligger i det trådløse og ikke i den meget hurtigere usb forbindelse.
Af ThomasT1976
Insany skrev:
yakken skrev:Nye NAS kører med SATA diske, så nej du kan ikke genbruge vilkålige gamle diske. Hvis du vil have mere end én i kabinettet så kommer det til at blive noget dyrere. Regn med et par tusinde for en NAS inkl. to diske - og så er det en billig model. Min egen Synology løb op i 3500 med 2 diske.
3500 kr?
Det jo sindsygt!

På forhånd tak!

- Asger
NAS'en er endda kun en netværks-harddisk. Du skal stadig ha' f.eks. en WD TV Live oveni, men det er stadig den korrekte måde at få det til at virke optimalt (også sådan mit setup ser ud) ;-)

Begge burde virke, hvis du har et ordentligt netværk. Enten virker det eller også virke det ikke. Kvaliteten bliver ikke ringere fordi hastigheden er lavere.....det hakker bare, hvis den ikke er tilstrækkelig.
Af Insany
ThomasT1976 skrev:
Insany skrev:
3500 kr?
Det jo sindsygt!

På forhånd tak!

- Asger
NAS'en er endda kun en netværks-harddisk. Du skal stadig ha' f.eks. en WD TV Live oveni, men det er stadig den korrekte måde at få det til at virke optimalt (også sådan mit setup ser ud) ;-)

Begge burde virke, hvis du har et ordentligt netværk. Enten virker det eller også virke det ikke. Kvaliteten bliver ikke ringere fordi hastigheden er lavere.....det hakker bare, hvis den ikke er tilstrækkelig.
Okay, det bliver nok med usb så jeg undgår hak.