Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

har lige fået pakke fra julemanden, ovenstående skærm og en PS3, hurra
smuk skærm, tynd og lækker, får mit tv via en Triax HD settopbox hdmi
når vi spiller PS3 er det en blast, det står top nice, og når vi ser sport, specielt i HD er det også smukt
men når vi ser film, på fks TV2, TV3,DR, i SD eller HD,så er det ligesom om man kan se det er studie, det står ligesom alt alt for klart, det er som om al magien er pist borte..
jeg har prøvet at justere skærmen, men uden den store forskel
er det LED vs LCD, eller er det "prisen" for de 55"?
hva sir I?
Af Thjul
Jeg tror desværre det er et symptom som mange (hvis ikke alle??) Samsung fjernsyn har. Har 3-4 venner som har Samsung fjernsyn (alle forskellige modeller), og film ser ud som du beskriver på dem alle.

Jeg synes også det set helt forkert ud, og derfor vil jeg ikke købe Samsung.
Af PhDream
Det har ikke noget med Samsung at gøre, men forkerte indstillinger. Man skal slukke for alle kredsløb, der har med bevægelsesforbedring at gøre, dvs. 100/200 Hz, TruMotion, og hvad de nu ellers kaldes.
Af SLL
Bare slå Motion Plus fra, eller sæt indstillingen til "tydelig". "Standard" indstillingen gør, at film ligner hjemmevideo.

SLL
Af mester
tak for svar
@PhDream, kan du være lidt mere specifik mht kredsløb der skal slås fra?
dem du nævner, er det Samsung, eller generelle?
tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hos Samsung hedder det "Motion Plus", som SSL også skriver. Det skal slås fra eller sættes i "tydelig" i menuen.
Af mester
hvor sindssygt at det kan ændre så meget med en kalibrering, tænk lige på dem der ik får det gjort og må lide med et l....billede
takker for tips
Af lennon
mester skrev:hvor sindssygt at det kan ændre så meget med en kalibrering, tænk lige på dem der ik får det gjort og må lide med et l....billede
takker for tips
Desværre nok 10 ud af 9 . . !
Af Mysen
Jeg har lige skruet min fars "skarphed" ned fra 75 til 0, da de bruger digital sat tuner og jeg har slået motion plus fra.. Det hjalp. Han har jo også kun set på det billede i et år, men jeg ser ham jo heller ikke så tit ;;)

UE46B7000 forresten... Men er det ikke også ca. den gamle model af denne tråds tv?