Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kozz
Hej igen :)

Kort fortalt. Jeg sender musik fra min bærbare, til mit Sony EX500 tv og hører lyden over min lille stereo alt-i-et kasse.
Men tvét er jo rimelig begrænset, når det kommer til formater, samt dette med, at det jo skal være tændt, og dermed bruger en masse strøm (på næsten ingenting)

Så derfor. Hvad findes der af alternativer, som kan bruges som "format-modtager" (som kan sluttes til anlæget og tvét) og modtage musik filer fra computeren?

Kan man bruge en såkaldt squeezebox, eller hvad det nu hedder?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, Squeezebox er udmærket til dette formål. Jeg bruger det selv i samspil med en NAS fra Synology, så jeg ikke skal have en PC tændt. Jeg har købt deres Touch-model, men der findes også andre varianter. Disse enheder kan styres på en hel del måder såsom:
- Via den medfølgende fjernbetjening
- Via en app til din Android/iPhone telefon eller din Tablet
- Via et browservindue på en PC

Det er vist kun Touch-versionen, som har IR-betjening, dvs. den kan smeltes sammen med en eventuel universalfjernbetjening hvis man vil. Jeg bruger selv denne løsning, sammen med styring fra min mobiltelefon.
Af Kozz
yakken skrev:Ja, Squeezebox er udmærket til dette formål. Jeg bruger det selv i samspil med en NAS fra Synology, så jeg ikke skal have en PC tændt. Jeg har købt deres Touch-model, men der findes også andre varianter. Disse enheder kan styres på en hel del måder såsom:
- Via den medfølgende fjernbetjening
- Via en app til din Android/iPhone telefon eller din Tablet
- Via et browservindue på en PC

Det er vist kun Touch-versionen, som har IR-betjening, dvs. den kan smeltes sammen med en eventuel universalfjernbetjening hvis man vil. Jeg bruger selv denne løsning, sammen med styring fra min mobiltelefon.
Tak for svaret. Altid godt, at blive lidt klogere 8)
Af almighty_85
Skal man bruge noget specielt program til at streame musik til ens tv? Har nemlig sat nogle halvdyre højtalere til tv'et og tænkte jeg ville streame musikken til tv'et og på den måde til højtalerne - Har I nogle gode råd ?