Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa...

Jeg sidder i et lille dilemma, jeg skal have ny skærm, men jeg kan ikke finde ud af hvilken...

Jeg har valget mellem:

LG L2000CE

Eller

Samsung SyncMaster 225BW

Hvilken ville i vælge og hvorfor? plusser og minusser ved begge produkter

Glædelig bag(h)jul ;P

Patrick
Af Patrickr87
92personer har læst? men intet svar..? wauw?

Det er oss et svært spørgsmål ;P
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du har læst om begge produkter, så har du vel allerede set hvilke forskelle der er på dem. Den mest markante er vel de to ekstra tommer og den højere opløsning på 225BW, så hvis du endnu ikke ved hvilken opløsning du vil have, så bør du nok tænke over dette før du spørger nærmere.

Har du ledt efter anmeldelser på nettet? Der ligger et link til en samling af 22" skærme under brugeranmeldelser - kig i den.
Af Patrickr87
Jeg sidder idag med en Sony 21" Trinitron skærm, og jeg ved ikke om jeg kan "nøjes" med en 20,1" TFT skærm..

Har læst forskelligetest rundt omkring på nettet hvilket faktisk gør mig endnu mere forvirret..

Har haft L2000CE på prøve nu, og den røg hurtigt tilbage, jeg syns ikke den var klar og hurtig nok ( Nok pga TN panelet og 8ms )

Str. var skam fin nok, men igen får man lyst til noget større.. men igen igen så vil jeg ikke tabe så meget skarphed...

Det skal ingen hemmelighed være at jeg spiller computer (overnettet), så den skal være noget hurtig :) ( forventer self. ikke den samme hurtighed som min Trinitron skærm )

Nøgleord for mit valg af skærm:
- Lav responstid (ms)
- Skal bruges til spil og film
- Så stor som mulig ( min: 20" )
- Ligemeget om det er Widescreen eller ej
- Pris 3500 + -
- Ikke TN-panel
- Hvilket andet panel er så til at anbefale? P-MVA?

så tror jeg ikke at der skulle være flere større krav til min nye skærm

Viewsonic VX2025wm: Er den til at anbefale? matcher den mine behov og ønsker?

Ser frem til at høre fra jer
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg går ud fra at du har mindst et Geforce 7900 GTX når du ønsker at spille på så stor en skærm? Hvis du ikke vil bruge den opløsning skærmen har pr. default, så er det ikke en fladskærm du skal kigge efter.

Du finder selv TN panelerne for langsomme, så at skifte til et P-MVA vil ikke gøre tingene bedre. De er langsommere og at tro at du kan finde en fladskærm der er ligeså hurtig som din CRT (som har en responstid der svarer til få µs) er ikke realistisk. Jo større TFT skærmen bliver, des langsommere bliver den.

Jeg tror ikke du finder en skærm der kan møde dine krav i den størrelse du efterspørger.