Log ind med sociale netværk
14 nov 2010, 09:20
Hej Jabber.
Så vidt jeg kan se så kommer tv'et til at stikke 6-7 cm ud fra væggen med almindelige hdmi stik.
Kan man få vinklede HDMI? for så kommer det væsentligt tættere på væggen. Kan man nøjes med én HDMI indgang kan den på siden bruges og så er det kun antennestikket der rager ud og er det af den vinklede type så bliver det max 5 cm det stikker ud.
Så vidt jeg kan se så kommer tv'et til at stikke 6-7 cm ud fra væggen med almindelige hdmi stik.
Kan man få vinklede HDMI? for så kommer det væsentligt tættere på væggen. Kan man nøjes med én HDMI indgang kan den på siden bruges og så er det kun antennestikket der rager ud og er det af den vinklede type så bliver det max 5 cm det stikker ud.
14 nov 2010, 10:01
der følger som sagt et vinkelt-stik med til antennen, der stikker ca. en cm-bagud. Der er HDMI-stik i siden, så skal du ha' sluttet noget til kan du gøre det den vej, ellers findes der vinklede stik, vinkeladaptorer, men flade HDMI-kabler kan også bruges da de meget let bøjer 90grader. Jeg oplever i mange tilfælde at folk kan bruge side-stikket, da de ofte har en reciever med hdmi-indgange som de kan bruge istedet.
Det mest kritisk efter min mening er netværkstikket, da det af en underlig årsag stikker en cm. ekstra bagud i forhold til de resterende stik.
Jeg har hængt dem ca. 2cm fra væggen, hvilket kun af en ½cm mere end samsungs slim-beslag.
Det mest kritisk efter min mening er netværkstikket, da det af en underlig årsag stikker en cm. ekstra bagud i forhold til de resterende stik.
Jeg har hængt dem ca. 2cm fra væggen, hvilket kun af en ½cm mere end samsungs slim-beslag.
14 nov 2010, 15:10
Morten: Ja, man kan få både 90 og 270 grader vinklede hdmi-adaptere, f.eks. http://www.befro.dk/shop/hama-hdmi-vinkel-5191p.html
Red: Lyder godt. Jeg har ikke nogen ekstern forstærker, så jeg kommer til at smide hdmi-stik bag i tvet. Jeg forventer at få lidt pap-lyd, men det er ok; jeg bruger primært tvet til nyheder,serier og lidt enkelte film. Hvilket beslag har du brugt?
Når jeg kigger på billeder af tvet, så ligner det, der er en ramme/afslutning, f.eks. på galleriet på LGs hjemmeside her: http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/tv/ ... LE730N.jsp. Er det en metal-kant, eller er det glasset, der stikker lidt ud?
Red: Lyder godt. Jeg har ikke nogen ekstern forstærker, så jeg kommer til at smide hdmi-stik bag i tvet. Jeg forventer at få lidt pap-lyd, men det er ok; jeg bruger primært tvet til nyheder,serier og lidt enkelte film. Hvilket beslag har du brugt?
Når jeg kigger på billeder af tvet, så ligner det, der er en ramme/afslutning, f.eks. på galleriet på LGs hjemmeside her: http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/tv/ ... LE730N.jsp. Er det en metal-kant, eller er det glasset, der stikker lidt ud?
05 dec 2010, 13:26
Det er også først for nyligt at 42LE730N er kommet for mit øje.
Har i længere tid overvejet 850N´eren, men den er altså ca 6000,- kr
dyrere, og kan meget bedre lide designet på 730N.
Har læst de gode indlæg i tråden igennem, men er der nogen som kan uddybe lidt omkring hvordan den performer mht til sport og hurtige bevægelser.
Og er reflektionerne fra glasset noget som er til at leve med?
Kom meget gerne med andre erfaringer hvis I mener det er noget som skal tages med i overvejelserne inden køb.
Har i længere tid overvejet 850N´eren, men den er altså ca 6000,- kr
dyrere, og kan meget bedre lide designet på 730N.
Har læst de gode indlæg i tråden igennem, men er der nogen som kan uddybe lidt omkring hvordan den performer mht til sport og hurtige bevægelser.
Og er reflektionerne fra glasset noget som er til at leve med?
Kom meget gerne med andre erfaringer hvis I mener det er noget som skal tages med i overvejelserne inden køb.
25 dec 2010, 11:55
Hej.
Svigerforældrene har netop også erhvervet sig dette fjernsyn. 47".
Men de er ikke helt tilfredse med billedkvaliteten, og det er jo selvfølgelig fordi det ikke er blevet indstillet korrekt.
Derfor mangler jeg lidt hjælp til nogle gode billedindstillinger for dette tv?
Men de er ikke helt tilfredse med billedkvaliteten, og det er jo selvfølgelig fordi det ikke er blevet indstillet korrekt.
15 feb 2011, 13:49
Overvejer at købe det omtalte LG 42LE730N og vil høre om der nogen som har nye erfaringer med det, meget gerne PS3-performance???
Jeg vil skulle koble det til DVB-C med Digitale kanaler, PS3-spil/blue-ray/dvd og streaming fra pc.
Al input brugbart
Jeg vil skulle koble det til DVB-C med Digitale kanaler, PS3-spil/blue-ray/dvd og streaming fra pc.
Al input brugbart
15 feb 2011, 15:45
Tvivler på at det kan klares med indstillingerne-har selv nærstuderet det i HFK i Lyngby fornylig,og der er det et af de ringeste tv i udstilligen efter MIN mening.
Derfor valgte jeg et Samsung istedet-som direkte sammenlignet var væsentligt bedre....men også dyrere.
Tror man skal passe lidt på med at sammenligne den med storebroderen LE850....som er laaangt bedre.(nok derfor der er denne store prisforskel)
lrev
Elmander88 skrev:Hej.Hej.
Tvivler på at det kan klares med indstillingerne-har selv nærstuderet det i HFK i Lyngby fornylig,og der er det et af de ringeste tv i udstilligen efter MIN mening.
Derfor valgte jeg et Samsung istedet-som direkte sammenlignet var væsentligt bedre....men også dyrere.
Tror man skal passe lidt på med at sammenligne den med storebroderen LE850....som er laaangt bedre.(nok derfor der er denne store prisforskel)
lrev
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto