Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hessi
Hej igen,

Efter at have tænkt lidt over det synes jeg 32" ikke var nok til mig.

Så nu vil jeg have et 42" tv og jeg kommer nok til at bruge lidt flere penge på det, men what the hell... ;)

Her er hvad det skal bruges til og hvilken prioritet det her. Alle medier kommer fra HTPC undtagen TV-signal....

HD medier, film og serier mm... prioritet 1.
DVD film... prioritet 2.
Video filer, som AVI, MPEG mm.... prioritet 3.
TV, analog og digital, dog ikke noget parabol (aldrig)... prioritet 4.
3D gaming fra HTPC... prioritet 5.
Visning af billeder i alle filformater og opløsninger... prioritet 6.

Det skal på intet tidpunkt bruges til noget som helst tekst relateret.

Og her er mine kriterier....

Det skal være det bedste billedkvalitet til prisen.
Plasma eller LCD er ligemeget bare det viser HD så godt som muligt.
Det MÅ, ikke skal, gerne kunne 1920 x 1080 og HD 1080p hvis LCD.
Det MÅ, ikke skal, gerne kunne 1:1 pixel mapping via HDMI.
Det skal kunne acceptere signal fra PC via HDMI.
Det behøver ikke have alt muligt unødvendigt ekstra geil.
Og sidst men ikke mindst. Det må ikke koste mere end 11.500 kr.

Jeg ved godt jeg skal ud og se på et TV selv inden jeg køber noget men vil gerne vide hvad der er anbefalelsesværdigt.

Jeg bestiller højst sandsynligt fra Tyskland da jeg kan spare op til 2000 kr. så det må godt have en dansk pris på omkring 12 - 13.000 kr.

Hvis der er brug for mere info. så spørg endelig.

Takker mange gange.

Hessi. :)
Senest rettet af Hessi 28. dec 2006, 22:12, rettet i alt 3 gange.
Af Hessi
Har forresten Stofa kabeltv så den digitale signal kommer til at blive fra dem.
Af Hessi
Så er der lavet nogle lidt mere realistiske kriterier.

Den der med må gerne kunne 1920 x 1080 opløsning fandt jeg hurtigt ud af ikke kan lade sig gøre hvis det er plasma og med mindre man hellere vil købe plasma-TV i stedet for bil.

Men hvis der er noget ordentlig LCD der ude med 1920 x 1080 opløsning til prisen ville jeg meget gerne høre om det.
Af Hessi
Så er kriterierne finjusteret så de forhåbentlig ikke er voldsomme og urealistiske.
Af sanny
Hej jeg har nu brugt 1-2 måneder til at undersøge marked for flad skærm i den pris klasse du snakker om.

Jeg har haft 3 LCD(sony, philips, samsung) skærm hjem samt 2 plasma(panasonik, pioneer)… for at selv at teste dem inden jeg gør ud og køber en…

Jeg har de nogen lunde samer krav til tv som du har nævnt… jeg bruger tv kun før at se tv og dvd …( 90% tid tv , 10 % DVD) du skal lede dine øjne bedømme hvad du syns er bedst…

Hvis du gerne vil se sport fudbal, basket, NHL … så vil jeg se men skal glemme alt om LCD billeder er elendig efter min mening, græs på fudbal bene liner lys grøn tappe •.
De to af LCD jeg har haft med hjem har kostet i pris klasse 20.000 – 27.000
Plasmas pris var 12.000 - 18.000

Jeg kan kun se en ting jeg tro at du ikke kan få bedre TV for pris and panasonik 42-PV60 pris 11.500 kr. i Tape Conection.da du selv bo i Århus vil jeg klar anbefale at du besøger dem og kigge på den skærm…

Mig ok konen er stædig i tvivl om der skal være den eller Pioneer da vi syns at pioner har bedre disen.. men der er subjektiv vurdering fra vores sider … Men en ting er sikker der skal være plasma skærm da jeg absolut miner at 40-42 LCD alt for dyr og alt for dårlig i billeder for penge..der kan godt være men kan finder LCD på marked der koster mere og giver go billeder men så mange penge vil jeg ikke giver til teknologi som efter min mening ikke er færdig udviklet…

Hilsen
sanny
Af Hessi
sanny - Mange tak for svaret.

Endelig kom der et. Jeg vil selvfølgelig ind og kigge på det inden jeg køber noget men ville bare vide hvad folk ville anbefale jeg kigger på.
Brugeravatar
Af azrael
Daf en tur ned til TapeConnection og kig på det Panasonic TH-42PV60E(H), som Sanny foreslår. Du finder intet bedre tv til prisen, selvom designet kunne være pænere... :)

Hvor i Århus bor du for øvrigt? Jeg bor i Århus V, og vores Stofa-signal er mildest talt af tvivlsom kvalitet. Man kunne nærmest få den ide, at Stofa gerne vil pushe nogle StofaXtra pakker samt dekodere... :s
Af Hessi
Synes også designet kunne være pænere.

Jeg har skam også tænkt mig at hoppe der ned og kigge lidt på det.

Jeg bor i Viby, og synes da signalet er ok her. Billedet er i hvert fald superskarpt på en 100 Hz. CRT tv.
Af Hessi
Hvad er det egentlig lige forskellen er på et non-E/EH og E og EH?
Af sanny
E-europ
H-med fod
Brugeravatar
Af azrael
Du skal ikke regne med, at LCD giver bedre billede selv *hvis* du får den slags problemer med Pana plasma.

Synes for øvrigt ikke helt at det kan betale sig at købe dette tv i Tyskland. Der ryger jo leveringsomkostninger oveni, og sæt nu du får et problem, så bliver det dyrt at sende det derned. :)

Hvad er det for øvrigt for et CRT du har? Kan meget vel være jeg er interesseret... :D
Af Hessi
azrael skrev:Hvad er det for øvrigt for et CRT du har? Kan meget vel være jeg er interesseret... :D
Det er ikke mit TV. Jeg sidder hos en ven og skriver. :)
Brugeravatar
Af azrael
Hessi skrev:
azrael skrev:Hvad er det for øvrigt for et CRT du har? Kan meget vel være jeg er interesseret... :D
Det er ikke mit TV. Jeg sidder hos en ven og skriver. :)
ØV! :(