Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Godaften..

Jeg har har et problem med min bas (http://www.danstv.dk/shop/xtz-99-w10-3795p.html)

Den brummer når jeg slukker for min receiver.

Hvorfor gør den det? Kan det have noget med mit kabel at gøre? Jeg bruger en 2,5kvadrat højtaler kabel.

Men jeg er også i tvivl om jeg har fundet det rigtig?
For når jeg kigger på min receiver, synes jeg kun jeg kan finde et stik til min sub og ikke ligesom de andre højtaler, med alm ledning, hvor minus til minus og plus til plus..?

I kan se min receiver her http://www.hifiklubben.dk/produkter/sur ... r_sort.htm

Og ved at kigge på billed af den, kan man se alle udgange på den :)
Af Jeden
Jeg havde et lignende problem med min System Audio sub. Den brummede højlydt også når reciever var slukket. Jeg invisterede i et subwoofer kabel. Herefter har det fungeret perfekt. Som jeg kan se ud fra billedet af bagsiden af din reciever ville det også passe med et subwoofer kabel.
Men jeg ved det ikke med sikkerhed at det vil løse dit problem. Men et forsøg værd og subwoofer kabler er ikke forfærdelig dyre.
Af Nicklas A
Har faktisk prøvet med sådan et kabel og det fungere fint, men jeg har trukket alle mine kabler i væggene og ville godt have haft en sub til at stå bag sofaen og hvis jeg skal det, skal jeg have et 15m kabel som jeg så heller ikke kan skjule, ikke så fedt jo, så havde været nice hvis der var en anden mulighed?
Brugeravatar
Af huntiedk
Problemet er, at din forstærker ikke har forstærket udgang til sub'en, men kun en line-udgang. Det passer med at din sub har indbygget forstærker, men kræver et skærmet line-kabel frem for et højttalerkabel.

Måske du kan trække et skærmet kabel gennem væggen ved at binde/lodde/klistre det til det eksisterende kabel, og trække det ud i den anden ende?
Af Nicklas A
ja okay.. Der sidder ellers 2 ekstra udgange på bassen, hvor man kan skrue alm. ledning på.. Men åbenbart ikke godt nok.. Og nej kan ikke trække nyt gennem væggen, for det løber i loftet og ned i væggen, hvor jeg har boret mig igennem et par bjælke lag, så desværre..
Men ellers må jeg bare leve med at skal tænde og slukke for bassen når jeg ikke bruger den..