Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af niepe02
Det gør man nu heller ikke 8) . 6 dB er en fordobling.

Mit c685 er ingen buzz men det er jo en anden sag...
Konklusionen var som frygtet at mit TV ikke larmede nok til at de vil gøre noget ved det. Han kunne sagtens høre støjen og han havde også fuld forståelse for min frustration. Men når Samsung havde det loft på 30db. Så kunne der ikke gøres noget..... Han vil mene at støjen fra mit TV lå på omkring 20db. Så der er godt nok langt til 30db, når man siger at for hver 3db bliver styrken fordoblet!!
Af Colt
"gør man heller ikke"???

Som jeg sagde mit 685c havde heller ikke på første panel..
Netop det jeg prøver at pointe ud.. Det er helt åndssvagt så stor forskel der er på panelet op samme modeller fra samsung.
Af Blicker
hej

mit ps63c7705 støjer også en del. har lige snakket med to forskellige hos samsung.og de siger at grænsen er 43 db.
hvor har i hørt om de 30 henne
Af trykkertor
43dB?????

Der der da vildt højt.
Der må være en fejlinformation du har fået.
Af Blicker
ja jeg troede hele ikke på det første gang, vil da prøve at ringe til dem igen efter jul.
Af lennon
Blicker skrev:hej

mit ps63c7705 støjer også en del. har lige snakket med to forskellige hos samsung.og de siger at grænsen er 43 db.
- uanset, så hører det vist til helt specielle undtagelser,at Samsung ombytter pga nævnte problem . De er verdensmestre i at tørre problemet af på db grænsen !
Af Novatic
lennon skrev:
Blicker skrev:hej

- uanset, så hører det vist til helt specielle undtagelser,at Samsung ombytter pga nævnte problem . De er verdensmestre i at tørre problemet af på db grænsen !
Stort set alle der sidsteår bøvlede med B850, blev også ofre for Samsungs DB grænse.

Da jeg købte C7705 iår, regnede jeg jo med at de havde ordnet problemet, men ak nej. Og så ringede jeg og klagede, og de ville skam godt komme ud og tjekke, men grænsen var stadig 30DB, og med den grænse kunne Samsung kunne lige så godt bare sige, at de ikke gider ombytte hvis man får en buzzer, for 30DB er altså højt.
Af mundt
Jeg har bestilt en ps63c7705 hos Komplett og henter den på mandag... jeg har da i aller højeste grad tænkt mig at bruge mine 14 dages fortrydelsesret, hvis der er det mindste buzz ud over det sædvanlige..

Kan man tjekke om panelet er dårligt mht retention og linebleed, eller er det først efter indkøringsperioden, man finder ud af det?
Af lennon
mundt skrev:Jeg har bestilt en ps63c7705 hos Komplett og henter den på mandag... jeg har da i aller højeste grad tænkt mig at bruge mine 14 dages fortrydelsesret, hvis der er det mindste buzz ud over det sædvanlige..

Kan man tjekke om panelet er dårligt mht retention og linebleed, eller er det først efter indkøringsperioden, man finder ud af det?
Beholder du dit 55" 8705 LCD ? Fortæl . .
Af mundt
Nej, jeg beholder ikke min 8705.. Det er lidt for voldsomt til soveværelset :-)

Men det er slet ikke fordi jeg er utilfreds med det, det er bare de ekstra tommer og 3D kvaliteten på plasmaen der trækker :-)

Er der ingen der har et bud på mit spørgsmål?

Glædelig jul :-)
Af SamsungTech
Hej alle,

Først og fremmest tak til Colt.
Godt at høre kunder med positiv feedback. :)

1. Man kan ikke samligne PSXXB855 og PSXXC7705 med hinanden. 2 vidt forskellige paneler og jeg må indrømme at der i starten har været nogle med højere summelyd end andre. (PSxxC7705). Dette er blevet rettet.

2. 30 DB er hvad samsung måler på. Men de måler også på hvad der er relevant/fair for kunden.
Nogen plasma larmer mere end andre. Brugere er også meget forskellige på dette punkt. Det har også betydning om det står på fod eller hænger op. Står i en meget lille eller stor stue.

3. retention/burn-in har også betydning på hvor godt du indkøre din skærm første gang.
Anbefaler altid efter paneludskift at undgå stillbilleder og texttv de første 14 dage, 200 timer.
Og kør evt. med film-mode/lav kontrast.
Skulle der komme burn-in, hvilket er helt normalt så brugt evt. TV ´s screensaver funktion.

Godt nytår.

Mvh,
Jesper.
Samsung Prestige Service.
:)
Af trykkertor
SamsungTech skrev: 1. Man kan ikke samligne PSXXB855 og PSXXC7705 med hinanden. 2 vidt forskellige paneler og jeg må indrømme at der i starten har været nogle med højere summelyd end andre. (PSxxC7705). Dette er blevet rettet.
Hovsa. Så føler jeg lidt at jeg sidder med skæget i postkassen.
Jeg var jo selvsagt en af dem der hoppet tidlig på det her tv.
Og ja mit buzzer "rigeligt", men ikke nok de 30dB vil jeg tro.
Stadig meget irriterende lyd. Særlig om aftenen når børnene er i seng. Og slår man 3D til højner det virkelig til et nyt niveau, der gør at jeg ikke kan sidde midt i sofaen. Så skal jeg ud til en af siderne for skærmen.

Så havde jeg været smart og købt senere. Så ville jeg købt tv til en bedre pris og med mindre buzz.
Af Mysen
trykkertor skrev: Så havde jeg været smart og købt senere. Så ville jeg købt tv til en bedre pris og med mindre buzz.
Det er i hvert fald en idé jeg vil huske til næste gang, jeg køber tv. Nu støjer min ikke, men det kunne den jo have gjort, og man hører jo også om andre producenter, der har fejlrettet deres modeller. Desuden er tv'ene godt nok faldet meget i pris siden jeg købte...
Af allando
trykkertor skrev:
SamsungTech skrev: 1. Man kan ikke samligne PSXXB855 og PSXXC7705 med hinanden. 2 vidt forskellige paneler og jeg må indrømme at der i starten har været nogle med højere summelyd end andre. (PSxxC7705). Dette er blevet rettet.
Hovsa. Så føler jeg lidt at jeg sidder med skæget i postkassen.
Jeg var jo selvsagt en af dem der hoppet tidlig på det her tv.
Og ja mit buzzer "rigeligt", men ikke nok de 30dB vil jeg tro.
Stadig meget irriterende lyd. Særlig om aftenen når børnene er i seng. Og slår man 3D til højner det virkelig til et nyt niveau, der gør at jeg ikke kan sidde midt i sofaen. Så skal jeg ud til en af siderne for skærmen.

Så havde jeg været smart og købt senere. Så ville jeg købt tv til en bedre pris og med mindre buzz.
Du burde få Samsung Prestige Service til at udskifte dit panel... :(