Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af kerovan
Hejsa.

Jeg har et sony KDL-40V2500 tv som jeg har haft i cirka 3½ år.

Har aldrig fejlet noget som helst, men nu her for en uge siden begyndte det at lave en underlig fejl.
Først mister den billedet/signalet og 3 sekunder efter så siger den 2 hurtige klik lyde, og der er fortsat sort skærm, billedet kommer så igen efter 5 sekunder cirka, og forsvinder så igen efter 2 sekunder hvorefter de 2 klik lyde gentager sig.

Sådan fortsætter det, først troede jeg det var tuner delen, og satte den derfor over på hdmi får at få signalet fra min yousee boks, det fungerede også, og så har der heller ikke været noget i en uge, men idag begyndte det så igen.
Og nu kan jeg slet ikke få gang i det ordentlig, selv når jeg slår over på hdmi/componet eller nogle af de andre indgange, så tænder og slukker den med de samme 2 klik lyde.

Men mit problem er så også at jeg jo ikke lige har penge til at skal købe et nyt nu, så er der nogen af jer rare mennesker herinde det kan fortælle mig hvordan jeg står rent forsikringsmæssigt ? eller skal jeg ringe til sony support ?.

Gav for cirka 3½ år siden 17,000 for tv'et, ved godt jeg ikke får 17,000 tilbage, eller et tilsvarende produkt.

Men noget må der vel kunne gøres :) andet end jeg skal ud og købe et nyt, for man kan vel ikke kalde 3½ års brug for alvorlig slitage ??..

Og så burde et tv til 17,000 vel også holde noget længere end de 3 år.. mit gamle panasonic billedrørs tv holdt altså i 14 år uden problemer..
Brugeravatar
Af Weissbier
Det er en skam med dit Sony, men du bliver nødt til at indse, at løbet er kørt. Dit fjernsyn er teknologisk forældet og vil aldrig kunne bære en reparation af nogen art. Penge til nyt fjernsyn er der nok ikke mange af her op til jul - det forstår jeg - men der er desværre ikke noget at gøre. Dit Panasonic holdt i 14 år, fordi den analoge TV-teknologi står stille. Det gør den digitale ditto ikke...
Af Novatic
Weissbier skrev:Det er en skam med dit Sony, men du bliver nødt til at indse, at løbet er kørt. Dit fjernsyn er teknologisk forældet og vil aldrig kunne bære en reparation af nogen art. Penge til nyt fjernsyn er der nok ikke mange af her op til jul - det forstår jeg - men der er desværre ikke noget at gøre. Dit Panasonic holdt i 14 år, fordi den analoge TV-teknologi står stille. Det gør den digitale ditto ikke...
What he said.

Tror desværre også at TV kvalitet ikke er den samme længere. I vores familie kørte vi med Sony billedør i 11 år. Vores LCDer har overlevet ca. 4 år, for ikke at nævne den ringe kvalitetskontrol, der plager fladskærms producenterne.
Af Cutter
Hvor lang en garanti har Sony givet Tv'et?
Har du en forsikring? - til fx. dit indbo, eller på Tv'et, der kan bruges?
Brugeravatar
Af kerovan
Cutter skrev:Hvor lang en garanti har Sony givet Tv'et?
Har du en forsikring? - til fx. dit indbo, eller på Tv'et, der kan bruges?
Sony har kun 2 års garanti som de fleste andre.

Og nej jeg har ikke nogen ekstra forsikring, og min indbo dækker det ikke da det jo er "alm" slitage, selvom 3 år dårlig nok kan betegnes som slitage
Brugeravatar
Af kerovan
Novatic skrev:
Weissbier skrev:Det er en skam med dit Sony, men du bliver nødt til at indse, at løbet er kørt. Dit fjernsyn er teknologisk forældet og vil aldrig kunne bære en reparation af nogen art. Penge til nyt fjernsyn er der nok ikke mange af her op til jul - det forstår jeg - men der er desværre ikke noget at gøre. Dit Panasonic holdt i 14 år, fordi den analoge TV-teknologi står stille. Det gør den digitale ditto ikke...
What he said.

Tror desværre også at TV kvalitet ikke er den samme længere. I vores familie kørte vi med Sony billedør i 11 år. Vores LCDer har overlevet ca. 4 år, for ikke at nævne den ringe kvalitetskontrol, der plager fladskærms producenterne.
Man kan vel sige at i nogle tilfælde så følger prisen med kvaliteten.

Min fars B&O billedrør har kørt i 10 år nu, og som stod ham i omkring 25,000 og den købte butikken tilbage her efter han lige har skiftet til et beovision 10 lcd.

Og det er sku da lidt trist at man som mig går ud og køber et kvalitets tv fra sony til 17.000 og så holder det kun 3 år.
Så er kvaliteten på indmaden sku godt nok faldet drastisk.

Men prøver nok at åbne det her en af dagene og se om jeg kan finde nogle kondensatorere som ser ud til at være røget, og så tage en tur i brinck eller en anden elektronik butik og se om jeg ikke kan finde nogle nye komponenter
Af Cutter
Ja det er godt nok surt,,! Men jeg kan desværre ik' se hvad du kan gøre ved det nu :((
ja ok,,du kan jo prøve at fikse den selv

Men hop ned til den lokale genbrugsstation, og snup et de mange aflagte Tv'er man kan finde der ;) - Nu hvor der ikke er penge til et nyt
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Når det nu ikke lader til at være selve panelet, som er defekt, så kunne det være at det var en simpel reparation der skulle til. Eks. skift af strømforsyning. Du kan jo prøve at høre en radio/TV-reparatør om han har et bud på omkostningerne.

Ellers kan du holde øje med køb/salg-sektionerne på denne side og på recordere.dk, hvor folk ofte har en mere realistisk prissætning ift. eks. den blå.
Brugeravatar
Af kerovan
UPDATE:

Snakkede med sony center hillerød her til formiddag, og de henviste mig til deres support.

Og deres support kunne godt reperarer tv'et men eftersom garantien var udløbet så skulle jeg jo selv betale, hvilket jeg også godt vidste.

Han kunne ikk oplyse mig en præcis pris, men omkring et "par" tusinde.

Ringede derefter til mit forsikringsselskab (TopDanmark)
Og efter lidt snak frem og tilbage om hvorvidt det skulle totalskades, eller om det kunne svare sig at reparere det, så besluttede han sig for at totaltskade det, eftersom en reperation sikkert ville løber langt over det beløb som fjernsynet er værd idag.

Og i hans kartotek stod mit fjernsyn til en pris af små 4000, og med lidt afskrivning, så landede vi på en pris af 2900.
Som jeg så kunne få til at købe noget nyt for, eller få dem udbetalt.

Så alt i alt syntes jeg sku det er helt fint, så kan jeg i det mindste lige få et midlertidigt tv indtil jeg får sparet op til et nyt.

Så hatten af for Topdanmark, det var super service hele vejen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et godt kompromis. Hvis du selv spæder lidt kontanter i puljen, så kan du få fat på et hæderligt TV til under 4.000 kr. såsom et Pana X20 eller et Philips 5405H.
Brugeravatar
Af kerovan
yakken skrev:Et godt kompromis. Hvis du selv spæder lidt kontanter i puljen, så kan du få fat på et hæderligt TV til under 4.000 kr. såsom et Pana X20 eller et Philips 5405H.
Just præcis :)

Og sagen er aktiv i 1 år, så jeg behøver heller ikke købe et lige nu :)