Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Hvor lang tid er jeres Samsung UE40C7705 om at slukke fra i trykker på sluk knappen til skærmen bliver sort?

Mit er 4,9sek om at slukke (Ja jeg har ikke noget liv, så har taget tid), og det syntes jeg er pænt lang tid?

Er jeres lige så lang tid om at slukke?

Jeg har slået den irriterende tænd/sluk lyd fra fjernsynet, men det burte vel ikke have noget med det at gøre...
Af mhca
Må jeg spørge, hvorfor du har brug for hurtig slukketid?

(Er det for at skjule, at du feder den på sofaen eller ser erotiske programmer? :p )

Men jeg mindes nu også, at mine forældres C8705 er lidt tid om at slukke. Men det har jo ikke generet mig.

Mvh. Martin
Af Scrallar
Det er bare irreterende at jeg kan trykke på knappen og nå et godt stykke ud af værelset før jeg kan høre det slukker, og hvis den så ikke lige har registreret at jeg har trykket på sluk knappen så skal man tilbage igen ;-)

Mit søsters UE55C6705 slukker med det samme man trykker på knappen, eller det slukker inden for et sekund...
Af Jeden
Jeg har ikke selv tv'et men kan det skyldes, at det i øjeblikket er indstillet til at søge efter opdateringer når det slukkes.
Af Scrallar
Hmm jeg har slet ikke været inde og rode i menu'en andet end at slå lyden fra når det tænder og slukker, og har heller ikke noget internet koblet til...

Men det er et forsøg værd at kigge i menu'en om noget opdaterings halløj skulle være slået til :-)
Af Colt
var et skide godt svar Jeden.

For samsung er helt random med deres opsætning af opdateringer på deres tv.. Selvom jeg heller ikke havde slået noget til eller kabel i mit 685c så 2 timer efter jeg slukkede det tændte det lige igen med lyd på og kørte i 2-3 sec uden billed og slukkede igen.. Og det stod på som standart indstillinger.. Var virkelig en underlig fornemmelse at vågne op til.. Men fandt da problemet.. Der er netop i settings mulighed for at den kan stå under opdater når man slukker.. Hvilket det som Jeden siger meget vel kunne lyde som om.. Og det er noget den gør uanset om du har kabel eller ej i.. Så vidt jeg husker er menuen eller muligheden for at slå det fra. I bunden af menuen under support fanen og så ind under opdatering.. Og ellers kan jeg give dig den fulde vej når jeg har modtaget mit nye 7705 på fredag..
Af Scrallar
Sådan! Det var noget opdaterings halløj der var slået til, da det blev slået fra slukker fjernsynet med det samme når jeg trykker på knappen :-)

Takker og bukker for det gode svar :-)
Af Scrallar
Når, det virkede åbenbart kun et par gange... Nu er den langsom om at slukke igen!

Jeg gik ned i "support" og så "softwareopgradering" og der stod "ventetilstand opgradering" på 2 timer, den satte jeg til "fra" og så slukkede fjernsynet med det samme jeg trykkede på knappen.

Men det virkede kun de første par gange, for nu er den igen lang tid om at slukke. Og "ventetilstand opgradering" er stadigvæk på "fra"

Mon det er noget der er i stykker i fjernsynet så det skal til rep...