Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels,

Jeg har lige udskiftet mit gamle B&O Avant med et Samsung PS50C770.

Avanten stod i Sourround sound set-up (4 stk. BL 6000) og var koblet med en BeoSound 3000. Derudover har jeg en BL 3500 i som link i køkkenet.

Jeg har nu det problem, at jeg gerne vil have mine 4 stk. BL 6000 koblet til mit nye TV. Gerne i sourround sound setup og, hvis det er muligt, stadig bruge højtalerne til BeoSound 3000.

Hvis det yderligere er muligt at bevare Beo4 fjernbetjeningen vil det jo være helt formidabelt.

Kan i hjælpe med gode råd og meget gerne en tegning!. ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke få surround via dit Samsung-TV. Surround-dekoderen sad i dit Avant-TV, så den har du fjernet. Dit anlæg kan kun virke som formidler af stereosignaler.

Der er ingen måde at få surround ud af dit setup uden at købe en separat surrounddekoder fra en tredjepart, og sikre sig at denne har trigger-signaler til at styre on/off af dine højttalere. Du får dog ikke muligheden for at sende dét signal videre til din Beolab 3500 via Masterlink, da du så ikke længere har kørt signalet over din Beosound 3000.

Hvis du vil styre dit nye TV med din Beo4, så skal du kigge på Lintronics løsning. Den er anmeldt her på siden:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1239202728

Siden udgivelsen af denne test har Lintronic droppet indgangen til IR-filteret, som er en nødvendighed ved brug af plasma, så dette skal tilkøbes i en speciel option til den nye revision. Alt i alt, så skal du nok regne med en udgift omkring de 4.000 kr. får at få lov at bruge din Beo4 til resten af dit setup.
Af Kjaermadsen
OK så dropper jeg surround sound ideen. !

Ved du om det er muligt at trække lyd ud af TVet og koble det på BS 3000 i AUX stikket? Evt. med en adapter i midten?

Mht. Lintronics ser det ud til at være lige det som jeg skal have anskaffet. Der kommer en mængde bokse til som også skal betjenes, Blu-ray, YouSee boks, etc. - tak for input.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
For at få lyden over i anlægget, skal det omdannes til analog. Samsung sender desværre kun lyden ud digitalt, så du skal ydermere have fat i en SPDIF-converter.
http://www.av-connection.dk/?PGr=3525&ML=416

Jeg bruger selv Lintronic sammen med mit B&O og det spiller ret godt sammen. Jeg vil ikke undvære det i dag, da alt nyt elektronik kan kodes ind i den med lethed (når man lige har lært interfacet).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skulle du have uddybende spørgsmål til brugen af Lintronic, så sig endelig til. Der er dog også ret god hjælp at hente hvis man kontakter Michael hos Lintronic direkte.

Ved køb af udstyret, så skal man holde tungen lige i munden, da der er en del tilbehør, som skal tilføjes. Deres indkøbskurv putter selv det nødvendige i kurven ud over selve boksen, men så vidt jeg erindrer, så smider den også en low-power ubeskyttet IR-receiver med, som ikke kan bruges sammen med plasma-TV. Dertil skal man have B&O's egen, som også sælges i shoppen.

Jeg kan se, at jeg har videregivet noget volapyk mht. monteringen af denne eksterne diode. Dét der er ændret i den nye boks er, at der ikke længere er nogen modtager indbygget i æsken (det er der i den jeg har skrevet anmeldelsen om). Dvs. man kan ikke længere undvære det eksterne øje. Førhen kunne man - hvis man ikke lige havde plasma - nøjes med selve boksen, som både havde IR-modtager til Beo4 og IR-emitter. I dag har den kun modtager til alt andet end Beo4, men stadig emitter.