Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Claus_lyhne
Hej,

Håber den er nogle der kan hjælpe en newbie i digitalt tv.

Jeg har en gammel CRT og analog Yousee kabel tv, jeg har fuldpakken men da det er analog har jeg ikke brug for nogen boks.

Jeg har lige bestilt en Pana G20 og nu skal jeg i gang med digitalt tv;

Den gamle VHS skal erstattes af en harddisk optager - men kan ikke helt blive klog på hvilke modeller der findes til Yousee DVB-C MPEG4 eneste jeg kan finde der kan bruges er Samsung BD-C8500, men den er anmeldelserne ikke ret gode af. Er der nogle der kan hjælpe?

Jeg ved godt at Pana G20 har indbygget HDD optagelse, men foretrækker en seperat optager, så jeg kan se noget andet samtidig med at der optages.

Hvad er forskellen på en harddisk optager og en PVR?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En PVR er typisk en dedikeret tuner, som du ville bruge til et TV uden tunere eller hvis der var specielle features som en ren optager ikke kunne levere - såsom start forfra eller VOD. Samsung er pt de eneste som har rene optagere herhjemme.
Af bent Soele
Det er kun lykkedes mig at finde yousee's egen boks der kan optage mens du ser noget andet, håber godt nok snart at der bliver en større udvalg, boksen er den grund til at jeg bliver ved yousee, men det blev nu bedre da de frigav en stak hd kanaler. :)
Af Claus_lyhne
bent Soele skrev:Det er kun lykkedes mig at finde yousee's egen boks der kan optage mens du ser noget andet, håber godt nok snart at der bliver en større udvalg, boksen er den grund til at jeg bliver ved yousee, men det blev nu bedre da de frigav en stak hd kanaler. :)
Jeg har Yousee Clear, så jeg har ikke noget kort eller boks. Men kan kan man købe boksen alligevel og bare bruge den til optager?

Da mit TV har DVB/C + MPEG4 gør det ikke noget at Samsung BD-C8500 kun har en tuner. Selvom de siger i anmeldelserne at man ikke kan se Bluray + optagede film samtidig med at den optager ser de ud til at der er folk der har fået den til det alligevel
Af M-Sniper
Samsungs blu-ray afspiller og optager. er en fin optager og er god nok..

men man kan gøre det billigere..
hvis man køber en af de DVB-c bokse i elgiganten, føtex, bilka osv. som har usb til pvr optagelse. kan man jo godt.. få en optager til ca 1000 kr.
en boks koster vel omkring 500 kr. + en harddisk, (hvis man ikke har en selv)

det kunne også være en løsning.
Af Claus_lyhne
M-Sniper skrev: men man kan gøre det billigere..
hvis man køber en af de DVB-c bokse i elgiganten, føtex, bilka osv. som har usb til pvr optagelse. kan man jo godt.. få en optager til ca 1000 kr.
en boks koster vel omkring 500 kr. + en harddisk, (hvis man ikke har en selv)
Har du nogle eksempler på modeller?

Jeg har ikke kunnet finde nogle, var i elgiganten i weekenden, der kunne jeg ikke finde nogle heller ikke på hifipriser.dk :s