Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af funch
Hej derude

Så har vi fået tilbudt 40" Sony TV til stuen. Det er modellen HX800 til prisen 8000.

Først og fremmest, så tror jeg 40" er for lidt. Det er jeg næsten sikker på i vil give mig ret i.

Dernæst hvad har i af anbefalinger indenfor dette TV? Skal jeg i stedet kigge efter andet?

Kom med alt hvad i har! ;)
Af funch
Hvordan er det fx i forhold til Samsung PS50C7705?
Det skal helst ikke have problemer med refleksioner da stuen er ganske lys.
Af calletv
Kender ikke Samsungen, men HX800 er rimeligt blank. Kun de skærme med glas foran er mere blanke. 46" versionen kan snart købes for 10.000, hvis du synes 40" er for lidt. Overvejer selv skærmen da den virker som det bedste kompromis til vores brug.
Af lennon
funch skrev:Hvordan er det fx i forhold til Samsung PS50C7705?
Det skal helst ikke have problemer med refleksioner da stuen er ganske lys.
PS50C7705 har bedre billede .
Af funch
Tak for svarene!

Det virker som om det bare kommer til at blive alt for meget impuls køb. Kan ikke se siden her har givet den nogen anmeldelser overhovedet.

Burde jeg i stedet gå efter den samsung jeg skrev tidligere eller Panasonic VT20? Det sker kun vi køber tv hvert 100. år, så gider sgu ikke tænke for meget over det skal være billigst muligt.
Af funch
Fedt, mange tak - jeg må have været blind!

Det lader til der findes en del bedre tv end hvad jeg lige havde fået tilbud på.

Jeg er dog stadig meget i tvivl om hvad der passer til en meget lys stue!
Af lennon
funch skrev:Fedt, mange tak - jeg må have været blind!

Det lader til der findes en del bedre tv end hvad jeg lige havde fået tilbud på.

Tror at Samsung C8705 er noget af det mest lysstærke du kan finde . .
Af Kickstart
Som en reference til Sony, så har jeg købt 40 tommer versionen af lillebroren EX711 og jeg må sige jeg er blevet glædeligt overrasket over hvor godt et TV det er :)
Af lrev
lennon skrev:
funch skrev:Fedt, mange tak - jeg må have været blind!

Tror at Samsung C8705 er noget af det mest lysstærke du kan finde . .
Hej.

Ja....men ikke fri for reflekser....SHARP 925 har endnu mere lysstyrke....OG flere reflektioner.''

Det paradoksale her er, at det åbenbart er en PLASMA som har færrest reflektioner p.t...Pana.VT20....iflg Rasmus.

Leder nemlig selv efter en skærm som performer godt i lyse rum.....

lrev
Af funch
Haha fedt, hvor har du disse informationer fra? VT20 bliver varmere og varmere kan jeg mærke!
Har den slet ingen ulemper? Udover prisen selvf er lidt pebret eller hva?
Af lrev
funch skrev:Haha fedt, hvor har du disse informationer fra? VT20 bliver varmere og varmere kan jeg mærke!
Ulemper....ved ikke,kommer an på hvem du spørger:Det er jo en plasma med stort energiforbrug,lidt støj i billedet,og i et design som i bedste fald kan betegnes som "retro"!!

Men ynder du at se film,gøres det nok ikke bedre p.t

lrev
Af funch
lrev skrev:
funch skrev:Haha fedt, hvor har du disse informationer fra? VT20 bliver varmere og varmere kan jeg mærke!
Ulemper....ved ikke,kommer an på hvem du spørger:Det er jo en plasma med stort energiforbrug,lidt støj i billedet,og i et design som i bedste fald kan betegnes som "retro"!!

Men ynder du at se film,gøres det nok ikke bedre p.t

lrev
Det lyder ikke så fedt mht til støj og energiforbrug, troede egentlig de fleste over 10k Plasma var markant reduceret i deres støj og energi :)

Hvad nu hvis jeg ynder at bruge det til "dagligdagsfjernsyn", se serier, nyheder osv. og kun engang imellem ser film? Altså en blanding af 50-50, lyder som om VT20 måske er 80-20 film? Selvom jeg ikke kan se der skulle være den store forskel, udover man naturligvis ønsker et knivskarp billede til film, selvom jeg også gør ellers.
Af lrev
Hej.

Det minder om mit eget forbrug.Har en 50" Pioneer plasma idag som er 4 år gl-jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal erstatte den med.På den ene side elsker jeg det lidt "bløde plasma billede" og de varme farver når jeg ser en film,men savner måske lidt det kniv-skarpe billede på en god lcd ...når jeg eks ser sport eller billeder fra mit kamera.Jeg bryder mig heller ikke specielt om den smule støj som er i billedet på alle plasma tv...selvom det kun er tæt på det er rigtigt tydeligt.Tror personligt at jeg selv ender med et SHARP 925 led....men er bestemt ikke sikker endnu.Jeg så den live i Fredags og den kunne jeg godt forestille mig på min væg.MEN.....skulle det mod forventning blive en plasma igen,bliver det nok en VT20....men...den er bare så grim!!!

Gider nemlig ikke alt det bøvl med fejl og buzz på 7705èren.....har rigeligt støj på min nuværende skærm,og gider ikke at måske skule bytte den flere gange for at blive tilfreds

mvh

lrev