Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ozong
Hej i Forumet

Jeg har fået et godt tilbudt på et billigt 40EX500 til dkr. 3000. Tv'et er primært tilegnet vores børn og skal ikke bruges i primærstuen som det store tv alter.

TV'et skal bruges til at vise tegnefilm via mediecenter, se tv via STB og spille på Xbox.
Der er ikke tale om hardcore FPS spil, men FIFA, div Lego (batman, indiana jones m.m.) Mass effekt o.l.

Børnene sidder ca. 3-3,5 meter fra skærmen, bliver det for småt med 40"?

Men nu til mit egentlige spørgsmål...
Hvor stor indflydelse har det høje input lag (60 ms) på film og spille oplevelsen?

Er der andre skærme der kunne anbefales?

Med venlig hilsen

Otto
Af Colt
Syntes det virker som et fint tv til pengene.. Og afstanden hvis vi skulle være helt præcise med HD og afstand osv. Så skulle du jo gerne op i en 50' Men da Xbox og tegene film jo som regl forgår max i SD samt det med 50' tommeren stadig bliver diskuteret en del syntes jeg stadig det lyder som et fint alternativ.

60ms syntes jeg dog lyder sindsyg højt!? der er 1ms på 7705'eren og 6-8ms på 6005c samt 1ms på 950n ><' Reglen er at dit øje ikke kan register under 25ms. Hvilket jo er fair nok. Men de verse spil kan jo.. Jeg har aldrig selv prøvet at game eller kender nogen med så høj MS så skal ikke kun sige det.. Ville bare fortælle at 25ms er øjet men spillet er jo ligeglad og vil jo derfor benefit fra lav ms..
Af ozong
Hej Colt

Ja det lyder helt vandvittigt, men jf. tests skulle det være tilfældet. Jeg ved bare ikke om en merpris på mellem 2500-3000 kan retfærdiggøre et køb af UE406005.

Gad vide om ejere af EX500 syntes det høje input lag forstyrrer konsolspil??

Kan der være tale om forskelle fra panel til panel?
Af ozong
Hvordan kan det være at EX500 anbefales som godt til "TV - HTPC / Mediecenter / spilkonsollen" hvis der er så stort et inputlag at det vil kunne mærkes?

Eller er der tale om at http://www.hdtvtest.co.uk/ har haft en dårlig model?
Af MF-DK
Jeg er begyndt at spille lidt på min. O_O

Mine første indtryk:
Først prøvede jeg Spil-profilen og her kunne jeg ikke rigtig mærke noget. Jeg konkludere at det må være i småtingsafdelingen.
For sjov, så satte jeg derefter al billedbehandling til. Her kunne jeg både se og mærke en forandring.
Styringen jeg havde, var blevet betydeligt mere besværlig. Her var der input lag som i grad kunne mærkes.
Var faktisk lidt ulækkert. (undskyld udtrykket.)

Jeg tror det er spørgsmål om at sætte tv'et til den rette billede-profil og børnene vil ikke bemærke noget.