Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pp
Vi har næste lige købt et Philips 42PPL5405H Full HD, når vi på TV2 ønsker at se tekst tv virker det ikke, det gør det hellere ikke på Kanal 5. Vi har købt nye kabler, prøvet at koble fjernsynet direkte til antenne stikket men intet får det til at virke, de andre fjernsyn vi har er ikke digitale og der kan vi sagtens se tekst tv på TV2 og Kanal 5 men ikke på det nye :(( Vi har kabeltv fra Yousee direkte.
Er der nogle af jer kloge hoveder der har et foreslag til hvad det kan være, er det fjernsynet eller er det måske udbyderen, er der nogen der har prøvet noget lignende.
På forhånd tak for svar.
Af Sian
Vi har også lige fået samme Philips model 5405 42" og har de samme problemer med tekst-tv. Når tekst-tv mangler, så har vi ikke undertekster på enkelte kanaler, fx TV2, TV2film, Animal, TCM.
Vi har også prøvet at fjerne alle tilslutninger og kun haft antennen direkte i. Nu til aften skete det igen: "Ingen tekst-tv udsendelse" Så slukker vi for TV'et og venter 5 minutter, tænder igen, og så kom tekst-tv tilbage.
Vi har også YouSee.
Af Falster
Købte 42PPL5405H sidst i august. Bruger det med DVB-T og havde samme problemer med TV2-tekst TV i starten.

Philips support sagde, at det blev ordnet ved softwareopdatering.

Mit facit, som måske ikke hjælper jer så meget:

Efter (også) køb af kvalitetskabler og altid opdatering til nyeste firmware (p.t. den fra midt i november) er problemet væk.
Af Falster
42PFL5405H skal det være, men der vist ingen risiko for forveksling ;)
Af pp
Falster skrev:Købte 42PPL5405H sidst i august. Bruger det med DVB-T og havde samme problemer med TV2-tekst TV i starten.

Philips support sagde, at det blev ordnet ved softwareopdatering.

Mit facit, som måske ikke hjælper jer så meget:

Efter (også) køb af kvalitetskabler og altid opdatering til nyeste firmware (p.t. den fra midt i november) er problemet væk.
Hej - dejligt at der er nogle der vil prøve at hjælpe os man føler sig lidt alene i verden.
Philips tv´et er jo så smart indrettet at den automatisk opdater jævnligt eller gør den det.
Tvét skriver jævnligt til os at en kanalopdatering vil blive opdateret når tvét er i standby eller det måske ikke det du mener ?
Vi har idag ringet til Yousee der vil sende en ud for at kontroller, men jeg ved ikke rigtig om det er det rigtige :(
Af Falster
Det jeg henviser til er TV'ets software, altså ikke kanalopdateringer. Du kan se versionen under "Opsætning" - "Softwareindstillinger".

Den seneste version hedder 000.140.025.000 og kan hentes her

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbi ... =DK&slg=da

Det er ret enkelt at opdatere fra en USB-nøgle. Vejledningen "Installationsinstruktioner" er udmærket.
Af pp
Falster skrev:Det jeg henviser til er TV'ets software, altså ikke kanalopdateringer. Du kan se versionen under "Opsætning" - "Softwareindstillinger".

Den seneste version hedder 000.140.025.000 og kan hentes her

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbi ... =DK&slg=da

Det er ret enkelt at opdatere fra en USB-nøgle. Vejledningen "Installationsinstruktioner" er udmærket.
Tak for din tålmodighed MEN jeg har nu prøvet at download zip filen til computeren og derefter kopier autorun til USB og herefter sætte det ind i tv´et så finder tvét USB og kører opdateringen men stopper og skriver at at den ikke kan gennemfører opdateringen, Hvad gør vi forkert ?
Kunne du evt. skrive punkt for punkt hvordan du downloade fil, det ville jeg være meget glad for. :)
har været inde og kontroller vores fjernsyns opdatering det er Q5521-0.75.13.43
På forhånd tak for svar tror nok bare vi skulle have beholdt det gamle fjernsyn der var der ikke sådanne problemer :p
Af Sian
Jeg gjorde sådan:
Download zip filen i en ny mappe
Åben zip filen
tryk på Extract, og gem autorun filen i samme folder.
Kopier autorun.upg til roden i usb nøglen.
Tænd for Tv
sæt usb i
så starter installationen
fjern usb, når TV beder om det
tryk een gang på slukknappen på fjernbetjeningen
vent til TV tænder igen af sig selv (10 sekunder)
færdig,
det hele tog 5 minutter

hvis usb nøglen ikke læses ordentligt, så prøv med en anden.
Brugeravatar
Af MigSelv
Der må kun være upgrade filen på usb nøglen.
Af Falster
Til MigSelv

Det er ikke min erfaring. Opdateringsfilen skal blot ligge i roden på USB'en. Jeg bruger normalt én med alt muligt andet på. :)
Af pp
Falster skrev:Til MigSelv

Det er ikke min erfaring. Opdateringsfilen skal blot ligge i roden på USB'en. Jeg bruger normalt én med alt muligt andet på. :)
Tak for hjælpen, det viste sig at det var TVét der havde en fejl, det kunne Philips oplyse os om, de bad os om at gå til dem vi havde købt det hus da det jo kun var 14 dage gammel. Vi har nu efter mange problemer med Fona fået byttet fjernsynet, Fona påstod jo at når vi kom hjem med det nye så kunne vi bare sætte det til og så ville det alt virker og at det var Philips der havde bundet os noget noget på ærmet med opdateringer mm. og gjorde det så det nej :o vi skulle selvfølgelig opdater tvét så virker tekst tv og lyden igen, tænk de mennesker der køber dette tvét og skal igennem det vi har været igennem stakler :)