Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

En lidt spændende nat, og så alligevel ikke. Den lille vågnede i nat, og jeg stod op til hende. Da jeg gjorde det, opdagede jeg, at mit TV (C8705) var tændt. Lidt skørt da jeg gik i seng samme tid med min kæreste, og jeg slukkede TV'et. Her til morgen da jeg så tænder igen, opdager jeg, at TV'et har denne Plasma BUZZ lyd. WHAT? Det har nok ikke noget med hinanden at gøre, men jeg har bare ikke lagt mærke til det før. Sony's LX900 siger ikke en lyd. Er der andre med C8705 der kan høre denne støj, hvis I ligger øjet hen til TV'et? Det er tydeligst i venstre side (øverst i den side hvor tunerne sidder.)

Tak

-M
Af Colt
Jeg ville starte med et check om du har update til som samsung kan finde på at sætte til 2 timer efter man har slukket tv'et.. Det er under support og update.. Hvor mit også kom med 2 timer efter jeg slukkede som var max belastende..
Jeg har haft lidt her med kulden i min lejlighed hvor min LCD har sagt en lille tinnitus lyd men efter 2-3 minutter hvor der er lidt varme i det igen efter jeg har tændt det er det helt væk..
Men tror altså hvis du ligger øret helt op til any tv at det vil sige en lille summen.
Af HrLaursen
Colt -> ahh... ja. Du har ret. Den står til 2 timer. Det skal jeg lige have slået fra. Sony's LX900 opdatere automatisk, når TV'et er i standby og uden at tænde. Det kunne Samsung lære lidt af. :-)

Det er ret markant, den summen der kommer fra TV'et, dog ikke mere end hvis man skruer op, så kan man ikke høre det. Men vil lige tjekke senere, om det evt. holder op. Det er mere end mit gamle 20" CRT og endnu mere end Sony's LX900. Det sagde faktisk ikke noget.

Tak

-M
Af selliah
Jeg har ikke bemærket nogen lyd overhovedet :)
Og det med den tænder selv oplever jeg godt nok heller ikke på min skærm, hmm.
Men sådan noget elektriskstøj er der ingen af og det bør der heller ikke være. Oplevede faktisk på min gamle Sony ZX-1 at der var en summen men det var kun når man kørte 24p film :)