Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kryger
Halløjsa :)

Jeg ha for nylig invisteret i dette Samsung tv LE40c755 da det kan en masse sjove ting blandt andet at optage og pause tv programmer (PVR). Jeg har så været ude og købe en USB nøgle på 8gb som jeg ville have siddene i tvet fast, men når jeg smider den i siger den at jeg ikke kan bruge denne enhed. Jeg har haft snakket med Samsung support og de siger at der bare er nogen modeller af USB nøgler som ikke kan sammen med Samsung tv, men de kan ikke fortælle hvad for nogen der virker sammen med. Er der nogen af jer der har erfaring med hva for nogen nøgle modeller der fungere sammen med?

På forhånd tak!
Af Mysen
Jeg ville købe en harddisk (hvilket jeg også har gjort)

Du kommer ikke langt med 8gb eller 32gb for den sags skyld.

Kig efter 2,5"HDD 5400rpm og 320 til 1 gb. Selv bruger jeg en Seagate freeagent go med 500gb hd.
Af jsj
jeg ville også gå efter en 2.5" hdd, men vær klar over at bliver den for stor, så kan dit tv ikke levere strøm nok i usb porten til at drive den eksterne hdd med, men så kan du koble den op via en usb hub med ekstern forsyning. det har jeg gjort, og det kører bare. :)
Af Thure Jensen
En 500gb fra Aldi køre fint på mit.
Af red_martians
hifiklubben har nogle 500GB verbatim, de virker fint emd de samsung-skærme og panasonic'er jeg har været i nærheden af.
Af Kryger
Hov havede slet ik set der var blevet svaret på min tråd :) Jeg haved tænt mig at have en usb nøgle siddene fast i tvet, og gider ikk og have en "stor" harddisk liggende ved tvet.. Og det er ikke noget jeg vil komme til at bruge overdrevet meget så gider slet ikke og invistere i en på de 500 gb da der vil gå alt for plads til spilde, for når man først har formateret usb enheden til det format som samsung vil ha, så kan man jo ikke bruge den til andet end på tvet og jeg optager ikke for 500 gb..
Af Mysen
du kan lave flere partitioner og så bare optage på den ene del, og smide mkv, billeder og musik over på den anden. Så har du den som medieafspiller. Men ellers kan du købe en lidt mindre 2,5" harddisk med 250 gb eller lign.

8gb er lige knap til en hel film, og slet ikke nok til en HD film. Desuden kan en HDD tapes på på tv'et, og den kommer ikke til at kunne ses mere end en stick. Min HDD hænger i velcro bag tv'et, delv om det hænger på slim beslag.
Af Kryger
Ja det vidste jeg så ikke at man kunne :D Det ku godt være at man sku overveje det! Hvordan gør man så det? For jeg har da en 160 gb liggende som jeg har diverse ting og sager på, den ku jeg da godt undvære lidt pads på til at optage på.. 8)
Af Mysen
Jeg har brugt et program der hedder easeus, til at dele den...

Men når den kun er på 160 gb, ville den være fin til blot at optage på.. 1 komprimeret Hd film i mkv eller MP4 fylder mellem 6 og 12 gb, og en times SD optagelse fylder ca 4gb.. Jeg ville finde mig noget malertape, og så bruge den til at optage på, men kun til at optage på ;)
Af Kryger
Det er os lidt min plan.. Men da jeg ikke har andre harddiske at have alt mit andet lort på så blir jeg lige nød til at vente til jeg får mig en ny.. Tror lidt jeg får en i julegave :p Har lige et par andre spørsmål mht optage funktionen, kan man optage på f.eks tv3 mens man ser dr1? og kan man sidde en timer så den f.eks begynder at optage mens tvet er slukket?
Af Mysen
Du kan godt time den, så den optager, mens tv'et er slukket. Det er bare ikke helt uden fejl. F.eks kan den finde på at starte optagelsen 2 sekunder for tidligt, og dermed kommer programmet til have en forkert titel.

Der er kun en tuner i, hvilket betyder at man er tvunget til at se den kanal, man optager. Eller at lave noget andet imens ;)
Af Peter Folkmann
Hej! Jeg anvender en USB-nøgle DataTraveler R500 - 32 Gb til at optage på! Det virker fint, bortset fra, at den oftest angiver navnet på programmet før.

Her i en løsning, så den rette titel vises?
Af Peter Folkmann
Hej! Jeg anvender en USB-nøgle DataTraveler R500 - 32 Gb til at optage på! Det virker fint, bortset fra, at den oftest angiver navnet på programmet før.

Her i en løsning, så den rette titel vises?
Af jlund6
Jeg sidder også og har lidt problemer med afspilning af optagelser foretaget på en USB-nøgle. Jeg kan optage og afspille på både en USB nøgle og en USB harddisk, men når jeg skal afspille, er tekst og billede ikke i sync.. Hvis en person taler engelsk, har den oversatte tekst været vist ca. 10 - 15 sekunder før personen taler. De første 5 - 10 sekunder efter start af en afspilning, er teksten korrekt, men så sker der nogle hurtige tekst skift, hvorefter teksten ikke mere er i sync., men derimod foran billedet, om man så må sige.

Måske det har noget at gøre med den hastighed min USB-Nøgle kører med. Det er en SanDisk 32 Gb Cruzer Blade. Jeg har nu bestilt en ny Kingston DataTraveler Elite 3.0 som ref. Alt Om Data skulle være lynhurtig.

http://www.altomdata.dk/lynhurtig-usb-n ... l-god-pris

Dette indlæg er både for at høre om andre har haft samme USB oplevelse som jeg samt at fortælle om denne hurtige Kingston nøgle.