Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Colt
:) jeg får den til det samme.. Men er når du har den på fuld HD 1920x1080 O_O Så forstil dig det nye Ultra HD der lige er dobbelt op.. Men på 4.2m afstand ville 50' være minimum og 63' nok være passende.. Så tror alle andre vil sige det samme at dit mål burde være omkring et 63' tv..
Af HrLaursen
Hej!

100" er en fin størrelse, men kun hvis du vælger en projektor. :-)
Nej, du skal regne med at 46" er det mindste/fint ellers skal du op på 50-56". Men det er meget forskelligt, for da vi havde et 20" CRT, sad vi faktisk længere væk, end da vi fik et 46", så det er blot et spørgsmål om at vænne sig til det. Det der bare snyder, er at det jo er widescreen, så billedet er ikke så højt, og det får TV'et til at virke lille. Så ikke under 46" ved 4m efter min mening. Jeg tror vi sidder 3,5m fra vores. Hvis du vil have det til at stå på fod, så kommer det til at virke meget større. :-)

-M
Brugeravatar
Af MigSelv
Der er størrelsen 50" og opefter.
Af lordt_nelson
Í er meget enige... 50 og opefter... en 46...

Har et 40" nu og overvejer om jeg skal af med det - menst man stadigvæk kan få penge for det
Af lordt_nelson
# Colt

Hvad er ultra HD ?

ER det noget nyt man nu skal tage stilling til ?
Af Colt
ja men HrLaursen syntes ikke man kan sætte det op som du gør. Det er helt fair at du ser sådan på det men som beregnings siden er sat op for og også gør klart er hvor tæt du bør sidde eller størrelse du skal have for at kunne få mest muligt ud af detaljerne på dit tv i dvs. formater / opløsninger.. Om det så er hængt op eller står på fod bør ikke have det store med sagen at gøre hvis man sætter målene sådan op :)
Af Colt
Ultra HD er det "nye" hvor de vil lave 3800-5000 opløsninger i stedet for de 1920x1024 og doble det en ekstra gang op af det som vi kender nu.. Men er først noget der vil komme inden for de næste par år tror jeg.. Men ville da gerne ligge en lille bunke penge på at det også kommer som udstillings model her til 2011.. Tror dog det vil tage ages at få film og almindelig tv i det format da 1920x1024 alene udgøre et problem i sig selv
Af lordt_nelson
Ultra HD
Nå så det skal jeg ikke tænke på... Det er ude i fremtiden.
Af lordt_nelson
Jeg er seriøst i tvivl om jeg sælge mit 40" mens jeg kan få nået for det...
Af Colt
Tror stadig ultra HD ligger et par år uden i fremtiden.. ville gætte på at det først slår igennem til rette priser osv. sammen med OLED hvor samsung siger det først kan betale sig ud af osv. om 5 til 8 år.. Men de i mellemtiden vil bruge OLED teknikken til at forbedre den nuværende LED..
Og om du skal sælge det tv du har nu og købe nyt kan du jo kun selv sige.. Hvilken model er det og hvilket behov og sådan har du ?
Af lordt_nelson
Jeg har UE40c4405... tænker faktisk på PS50C7705 som jeg kan se du har
Af Colt
Regnede med at have... Den skulle være leveret i dag.. Da jeg ellers have købt en 685c 50' fra samsung.. men den ikke helt levede op til forventningerne og jeg så ville upgradere til 7705 modellen.. Så venter stadig spændt på at modtage det... -_-' men som du kan læse herinde lader det til at være et kanon 3d tv til pengene