Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Efter at have opdateret mit Samsung UE40C7705 med firmware 2010/11/04_003003 er det lille billede i "guide" forsvundet. Det har været der indtil jeg foretog denne opdatering. min leverandør er yousee.
Er der nogen der har et fix eller en forklaring der er til at forstå for en novice.
Af Mysen
Sådan er det bare, og der er ikke noget at gøre ved det. Noget med at Samsung og Yousee ikke er gode venner. Det er i hvert fald kun i deres samarbejde, at det går galt...
Af Stoffer_dk
Men når det nu har virket hvad er det så der går galt, leverandøren er den samme.
Af Mysen
Det ved jeg ikke. Det har aldrig virket på mit, men det er muigvis fordi jeg købt mit efter dit, og allerede havde den nye firmware.
Af Tazzyted
Det virker heller ikke på mit C8705 med Stofa og har ALDRIG! gjort det!
Købte det for omkring 6 måneder siden så i mit tilfælde kan det ikke være noget med opdateringer for det har aldrig virket end heller ikke fra fabrikken af.... MEGET irriterende! !:(
Af Striker
Ved at søge i forum på ue40c7705 fandt jeg en tidligere diskussion vedrørende EPG billedet, hvor tråden blev afsluttet for ca. 6 mdr. siden.

Det virker meget underligt, at billedet tilsyneladende har virker på tidligere opdateringer...!

Vi har præcis lige fået vores samsung ue40c7705 - faktisk den europæiske model købt ved grænsen ue40c7000. Billedet virker heller ikke på vores tv.

Jeg vil prøve at installere opdateringen, der kom den 15.12.2010. Ifølge opdateringsbeskrivelsen skulle det dog ikke have indvirkning på EPG billedet.

Det ville være rart, hvis nogen kan være behjælpelig med et klart svar på, om man kan få billedet frem og i så fald en vejledning heri!
Af HrLaursen
Det virkede på mit 46C8705 indtil jeg opdaterede det. Det er med 99,9% sikkert endnu en Samsung bug. Dem er der nogle stykker af i den model. Jeg har sendt en liste ind til dem med ønske rettelser/forbedringer, men har pt. kun hørt, at jeg skal sende den igen, da de tilsyneladende ikke har modtaget listen. :-|

Der er kommet en ny opdatering i dag eller heromkring. Den har jeg endnu ikke prøvet, men hvad jeg kunne læse mig frem til, virker det ikke som om den fikser det.

-M
Af Striker
Hej HrLaursen

Jeg kan sige, at min nuværende version på spritnyt tv er af den 2010/05/28_001013

Det er korrekt, at der er kommet ny opdatering den 15. december 2010, som jeg vil installere lige efter jeg har trykket - ENTER - på denne besked... :)

Ps - jeg er enig med dig i, at den nye firmware tilsyneladende ikke tager højde for problematikken.
Af Striker
Så har jeg installeret den nyeste firmware 2010/11/24_003005

Desværre uden at kunne bringe "gode" nyheder omkring EPG billedet i guiden.

Sååå... - hvis andre kan bidrage, så gør det endeligt... ;)
Af Striker
Til Stoffer_dk

Har du satelit tv - altså IKKE yousee eller stofa via kabel...?

Eller - har du yousee / stofa via kabel, hvor du har en ekstra boks tilsluttet (gælder også for boxer)....?

-------

Jeg har dags dato talt med Samsung support, hvilket jeg har bemærket, at mange andre ligeledes har gjort.

Jeg får oplyst, at man IKKE kan se EPG billedet i programguide med mindre man har boxer, ekstra boks tilsluttet til yousee/stofa eller satelit/parabol tv!

Det skyldes - ifølge Samsung - at der skal være 2 stk. tunere, når tv modtages via kabel for at man kan se EPG billedet. Og, hertil skal man bruge en ekstra boks!!!

-----

Jeg konkluderer, at idet vi har stofa tv via kabel og ikke har zaptor boks, så kan vores tv ikke modtage EPG billedet. Jeg er dog MEGET forundret over, at Samsung ikke kan melde dette klart og forståeligt ud, i stedet for at Samsung gang på gang giver forskellige vildledende oplysninger til sine kunder!!!
Af Stoffer_dk
Jeg har yousee kabel lige ind i tv'et.
Og det virker. jeg kan se den kanal som jeg står på når jeg trykker på Guide . Men jeg tør ikke opdatere, for så forsvinder det måske igen.
mvh
Stoffer_dk
Af Striker
Ja, det er jo simpelthen bare til at grine af - stoffer_dk.

Det viser bare, at Samsung er utilregnelig i sine udmeldinger.

Vil du lige oplyse, hvilken firmware version, du har installeret...?

Ps. Jeg har endnu engang talt med Samsung og meddelt dem indholdet af denne tråd. Det kan de ikke forstå....
Af HrLaursen
:-)
Samsung kan ikke forstå ret meget. Det er helt generelt for support centre. Dell især nem også Sony svarer som vinden blæser.
Jeg har også selv fået nogle sjove svar fra Samsung Support, bla. at man ikke kan bruge sin fjernbetjening fra TV'et til at styrer Blu-Ray afspilleren (hvilket kun ca. virker 50%), her skal man bruge Blu-Ray afspillerens fjernebetjening til TV'et. Det kan man så igen kun halvt + at denne triste Kina plastik fjernbetjening virker at L**T til. Så AnyNet+ (FAIL). Samsung support (FAIL). Det var bare lige det jeg vil tilføje. :-) Så vil jeg også lige rose Sony's Brivia Sync, det virker faktisk 95%. Her var problemet, at man ikke ordentlig kunne pause. Det er lidt skidt. :-) Men når det kommer til teknik, så kan man som forbruger ikke vinde.

-M