Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Første indlæg fra mig.

Jeg er indehaver af en 17"CRT, som efterhånden er blevet lidt ulden i hjørnerne, så den skal nok snart udskiftes til TFT.

Jeg har snakket med andre om det, og har fået anbefalet en ViewSonic VP930 eller WX2025wm med P-MVA panel.

Den skal bruges til lidt af hvert og en omgang NFSU2 kan sagtens snige sig op på skærmen.

Jeg har førhen kigget på Samsung 931C og LG L1970HR, men når man ikke har muligheden for at sammenligne disse skærme IRL kan det være svært at vælge den endelige.
Så hvordan vil en sammenligning af disse lyde herfra, hvis man ikke tager prisforskellen med.
Senest rettet af Drot_Bigear 23 dec 2006, 13:17, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Blot til information: Viewsonic har ikke S-PVA paneler - de har P-MVA paneler, som har en lille smule dårligere farver, men nok ikke noget du vil lægge mærke til.
Af Drot_Bigear
Nå ja. Vist en fejl 40, har rettet det til P-MVA nu. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Personligt er jeg ikke i tvivl om, at jeg vil have et andet panel end TN, når jeg køber skærm, men der er modsat mange, som finder TN panelerne tilstrækkelige.

Hvis du vægter spil højt, vil et TN panel nok også være oplagt, men hvis du ligesom mig kun spiller sjældent i din fritid, og i stedet prioriterer gode farver, kontrast og generelt bedre billede højere, så synes jeg du skal gå efter en af de "dyrere" modeller.

Hvad med Samsung 971P? Hvis man bryder sig om designet, er det en super skærm, som jeg bestemt også mener placerer sig over VP930.
Af Drot_Bigear
Ja nu har jeg lige set at Samsung 971P kan fås i sort fra Pixmania, den er efter min mening pænere end den hvide, så hvis den kommer til en ordentlig dansk forhandler, så kunne den sagtens være et bud og prismæssigt er den da også næsten ens med ViewSonic VP930.