Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Shooter DK
Samsung PS50C535
pris ca. 6000 kr.

Lg 50PK550
pris ca. 6000 kr.

jeg leder efter en god skærm til en god pris hvor det ikke så meget er marginalerne man betaler for dvs. en god value for money skærm dog skal den selvfølgelig være bedre end min nuværende LCD samsung Le-40M87.

har i noget for og imod ved disse skærme evt. andre skærme dog i nogenlunde samme prisklasse. De eneste skærme jeg ikke gider have af panasonic da jeg virkelig ikke kan leve med designet.

krav til skærmen:
value for money
min. 50 tommer
USB (helst, men ikke så vigtigt igen)
god billedkvalitet
Af Mysen
Umiddelbart virker brugere tilfredse med deres LG, mens jeg ikke kender til nye tests eller købere af de billigere Samsung Plasmaer.

Men du skal snuppe 50PK550N, dvs med et "N" til sidst, så du får et med nordiske tunere og garanti.

Lillebror PK350 er aldeles velanmeldt på AVforums.com og jeg kender også en, der er meget tilfreds med billedet på den, selv om det var en noget mindre, kun 3 år gammel, noget dyrere Panasonic, der blev skiftet ud.
Af Shooter DK
hvad adskiller Pk350 - Pk550 - Pk750 og Pk950

jeg ved at de får tildelt en ekstra hdmi indgang, flere online muligheder men ikke så meget billedkvalitets mæssigt er det korrekt?

dog ved jeg godt at PK950 har et sort filter
Af Mysen
Det er simpelthen så svært at vurdere, med mindre man fik nogle flere tests. På hjemmesiden er de simpelthen så ens i specs.

På 7 og 9 er der der rammeløse design på en tynd profil. Desuden er der THX profil.

350 og 550 er lidt tykkere og der er ikke THX profil. Det er vist heller ikke samme panel som 760 og 950. Jeg har svært ved at vurdere forskellen på de 2 eller betydningen af denne. Jeg kender til gode test af 950 herinde og på avforums.com, samt rigig god-til-prisen test af 350. Og så er der test på vej til den engelske 790. Så kan man da vurdere, hvor meget coating på 950 betyder i forhold til denne.

Hvis man har en lys stue og skal vælge imellem 760 og 950 ville jeg tage den dyre pga. de mange reflektioner LG har på deres skærme.

Stod den imellem 350 og 550, så aner jeg det ikke, men de koster jo også næsten det samme.
Af PeterD
Ang. Pana-kritik..

Nu er det jo ikke design, men billedkvalitet der tæller :)

Man ser jo ikke fjernsyn uden at tænde billedet.. :D
Af Shooter DK
det er rigtigt men et så stort apparat må også godt se pænt ud i slukket tilstand :)

men glæder mig modtager min LG 50PK550N imorgen :)
Af PeterD
Det er rigtigt :)

Tillykke med skærmen :)
Af Shooter DK
jo tak håber den er lige så god som den så ud live i elgiganten. normalt plejer plasma skærme først rigtigt at komme til sin ret hjemme i stuen så håber også det er tilfældet her :)
Af THM
mener altså pk550n har THX profil, men det får du jo at se imorgen :)
Af Thuekr
THM skrev:mener altså pk550n har THX profil, men det får du jo at se imorgen :)
Det har den - men THX-profilen stinker [alt for meget kunstig sharpness og for varm (gul) til min smag] 8)
Af THM
kan man så ikke bare skrue ned for skarphed.
syntes ikke den er lige så god som panas THX profiler, netop pga. det gulige, men ganske udmærket efter min mening, og stadig den bedste standardprofil på en lg pk950n.
Af Thuekr
THX profilerne er låste, så man kan ikke skrue ned for sharpness.