Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xzxzx
Jeg har været inde og kigge / læse om Apple TV. Og så vidt jeg kan se har de trukket sig fra det danske markede, og de sælger derfor ud til en EOL (end of life) pris på 1500,00.

Har i nogen erfaringer med det produkt? Og hvordan med funktioner m.m. når nu apple har trukket sig? Er der noget alternativ, som kan køre sammen med mit MAC setup?
Senest rettet af xzxzx 16 dec 2010, 15:42, rettet i alt 1 gang.
Af BrianH
xzxzx skrev:Jeg har været inde og kigge / læse om Apple TV. Og så vidt jeg kan se har de trukket sig fra det danske markede, og de sælger derfor ud til en EOF (end of life) pris på 1500,00.
Betyder EOF ikke End Of File? :)
Af xzxzx
Lige nu har jeg en NAS på 2TB, hvor jeg har mine medier liggende. Jeg vil gerne have 2 dimser, som jeg kan koble på mine TV'er i henholdvis soveværelset/stuen, som kan hente film / serier derfra.

Jo flere formater de understøtter jo bedre.
Kan de koble på trådløst netværk er det super.

Jeg har prøvet lidt forskelligt i 500 - 1000 kr klassen, men de virkede ret dårligt/ustabilt.
Af xzxzx
Naturligvis, det er rettet nu :-)!
Af jvvpc
Grunden til de har trukket det er jo fordi den nye er lige på trapperne :)
Af grunken
Sammen med dine eksisterende apple produkter & itunes får du simpelthen ikke noget bedre - da der bliver streamet & synkroniseret direkte gennem itunes :) - så hvad du kan se på dit eksisterende apple kan du se på appletv

Derudover kan den ved hjælp af et simpelt usb-nøgle indgreb åbne op for et par muligheder mere : http://wiki.awkwardtv.org/wiki/Main_Page (Bla. Perian, XMBC og boxee)

Det kan nævnes at jeg på min appletv også har installeret XBMC, hvilket jeg personligt syntes er en fantastisk tv-/film frontend - hvor jeg kan streame alt indhold placeret på min NAS direkte til fladskærmen, simpelt og nemt - herudover giver det jo mulighed for dejlige plugins - såsom dr live etc.

Den kan simpelthen let tilpasses til dine behov, og efter min mening er 1500,- en fair pris!

(Nu ved jeg jo heller ikke, hvordan andre mediacentre har udviklet sig i de fire år jeg har haft mit appletv, men jeg er ret sikker på at den dækker mit behov de næste 4 år - og så var de 2300 jeg gav for den jo en fair pris)

Det negative ved den er :
Kan ikke afspille 1080p (Medmindre man skiller den ad og skifter det trådløse kort ud med en grafikchip)
Leje af film & serier er til stadighed ikke eksisterende i danmark uden fifflen med ip, giftcards/amerikansk inregistreret kreditkort og amerikansk adresse