Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanel vismænd! :)

Jeg har den sidste uges tid prøvet at finde et tv i den pris klasse jeg går efter, for derefter at prøve at finde reviews af det pågældende tv.. Hvilket er komplet umuligt da e-shops åbenbart slet ikke kan finde ud af at skrive model navne korrekt..
Så nu tænkte jeg at i måske kunne hjælpe.

Jeg leder efter et 42" /46" tv til max 5000 (det er det jeg kan afse i den nærmeste fremtid..)

Det skal kunne bruges sammen med mit Mac Mini medie center, dvs. det skal sikkert have et 1:1 pixel forhold, og Plasma er nok heller ikke den bedste ide, selvom jeg ellers var hooked på et..

Full-HD naturligvis..

Lyden klares af mit surround anlæg, men fjernsynet må meget gerne have en optisk lydudgang.

Derudover skal det have DVB-T og også gerne DVB-C tuner, med mpeg-4 understøttelse.

Da jeg er film fanatiker er det der skærmen primært skal bruges..

Er der nogen der kan anbefale et godt tv der kan leve op til de kriterier, så ville jeg være meget taknemmelig!

På forhånd tak!
Af THM
med de krav du stiller er det første der falder mig ind et philips 5405h. man kan så bruge billedindstilligerne fra testen af 5605h, som sku være det samme tv bare med led backlight, så skulle det være ganske fornuftigt at se på.
Af jjosefsen
THM skrev:med de krav du stiller er det første der falder mig ind et philips 5405h. man kan så bruge billedindstilligerne fra testen af 5605h, som sku være det samme tv bare med led backlight, så skulle det være ganske fornuftigt at se på.
Hmm.. Det ser slet ikke tosset ud, det kigger jeg lidt nærmere på. Tak
Af PeterD
Et Panasonic X20 går man ikke forkert af til 4000 kr.

Burn-In af plasmaskærme er efter min mening "overhyped". Har flere gange "glemt" at slukke min ps3 med statisk billede på plasmaskærmen. Der er ikke skyggen af burn-in.

Burn-in skal ihvertfald ikke afskrække dig for at vælge plasma!! Skærmene er blevet bedre på dette punkt de sidste 2-3 år.

Se f.eks. hos Elgiganten. Hvis du skal se film og bluray, får du ikke end bedre billede end med en plasmaskærm og X20 og G20.

X20 er ikke fuld HD, men gå efter et G20 til 6000kr.

Ang FullHD: " RogueAgent Interessent

--------------------------------------------------------------------------------

Lund1978 skrev:
Hej

Jeg skal bruge et nyt fjernsyn da det gamle er gået i stykker. Jeg har overvejer et Philips 32 PFL5405, som har Full HD og 100 HZ.

Er der andre forslag til omkring 4000 kr?

Kan det betale sig at betale lidt ekstra for Full HD og 100 HZ?
[u]Medmindre du sidder tættere end 1-1,5 meter fra dit TV, så har FullHD meget lidt at sige på et 42" TV, det er simpelthen ikke muligt at skelne de enkelte pixes - på den anden side er det næsten umuligt at finde TV uden i dag. [/u]Nogen bliver generet af den flimrende/hakkende fornemelse der kan være i billedet uden 100hz, så det kan godt være en god investering.
Af THM
et lcd tv uden 100hz skulle da helst ikke flimre :)
det vil et plasma der kun kører 50hz til gengæld gøre, derfor kører de en højere opdatering.
100hz på et lcd betyder blot at tv'et indsætter "kunstige" billeder ind imellem de billeder det får fra signalet.