Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Killroy
Hejsa folkens så er jeg her igen med flere spørgsmål ;)

Vi har lige opsagt vores Hometrio hos TDC 1½ år i helvede var nok bare de sidste ca 80 dage har vi haft ca 50 udfald

så nu har vi bestilt både noget Canal digital og noget Viasat
og som jeg forstår det så kan TV med DVB-S tuner selv klare modtagelsen af canal digital

mit spørgsmål er.. er det virkeligt så simpelt er det bare at smide kablet i skærmen eller skal der noget udstyr til for at det kan lade sig gøre

målet er jo at kunne skifte kanal på TV frem for på en digital modtager
Killroy skrev:Hejsa folkens så er jeg her igen med flere spørgsmål ;)

Vi har lige opsagt vores Hometrio hos TDC 1½ år i helvede var nok bare de sidste ca 80 dage har vi haft ca 50 udfald

så nu har vi bestilt både noget Canal digital og noget Viasat
og som jeg forstår det så kan TV med DVB-S tuner selv klare modtagelsen af canal digital

mit spørgsmål er.. er det virkeligt så simpelt er det bare at smide kablet i skærmen eller skal der noget udstyr til for at det kan lade sig gøre

målet er jo at kunne skifte kanal på TV frem for på en digital modtager
Ja..det er sgu også det eneste rigtige....du skal blot bruge et CA modul som du kan placere kortet i inden du sætter det i dit nye tv.Vil gå ud fra at du skal have det fra CD...eller fra en butik som sælger et som er godkendt af CD.

P.S....DVB-S virker ikke med VIASAT....endnu.

lrev
Af kennel
Nu skriver du ikke hvilket TV du har.
Du skal være opmærksom på, at p.t. er det vist kun Samsung og Sony der har en aftale med Canal Digital hvis du vil anvende CA-modul. Med Samsung kan du risikere at det ikke er alle FTA (Free-to-Air) fra f.eks. 19.2 øst at du kan tage. Samsung garanterer det simpelthen ikke. Jeg kan eksempelvis ikke tage Pro7,Sat1 og de kanaler fra samme selskab.
Jeg slås stadig med Samsung omkring dette!

mvh
Lars
Af Killroy
takker for svarene

jamen det nye fjernsynet er ikke købt endnu..

så ville finde ud af om vi skulle søge efter at få et med DVB-S

så vis jeg forstår det righttigt

1. et fjernsyn med DVB-S og CD godkendt om muligt

2. en Cam til kort

3. et kort fra CD

kan man eventuelt købe en af deres billige boxe og tage kortet der fra.. syntes at have læst mig til at et kort koster 1000 kr i løs salg (eller har jeg misforstået noget) og det kan man jo få en box til fra CD ?
Af lrev 1-2
Killroy skrev:takker for svarene

jamen det nye fjernsynet er ikke købt endnu..

så ville finde ud af om vi skulle søge efter at få et med DVB-S

så vis jeg forstår det righttigt

1. et fjernsyn med DVB-S og CD godkendt om muligt

2. en Cam til kort

3. et kort fra CD

kan man eventuelt købe en af deres billige boxe og tage kortet der fra.. syntes at have læst mig til at et kort koster 1000 kr i løs salg (eller har jeg misforstået noget) og det kan man jo få en box til fra CD ?
Hej.
ja.det er korrekt forstået....der er nu flere mærker som er godkendt..iflg Rasmus virker det også med Panasonic og Sharp....og sikkert flere.

lrev
Af Søndergaard
@killroy,

du skal naturligvis også have en eller flere parabol antenner. På Philips og flere andre TV kan du modtage fra op til fire positioner/satelitter ved hjælp af 3 Diseq switche eller to dobbeltLNB og én switch. Hvis du kun vil modtage fra CA er én parabol med en enkelt LNB selvfølgelig nok.
Brugeravatar
Af MigSelv
Kortet koster ikke 1000 kr., det leveres til abonnementet gratis. Dit CA modul koster penge, alt efter forhandler ca. 5-700 kr.
Af Elkjær
Jeg har lige nu den alm. HD-boks fra CD og så min egen HD-optager. Med et TV der har DVB-S skal jeg så stadig beholde HD-boksen fra CD og tuneren deri, hvis jeg vil optage et program og se et andet imens eller kan man med TV'et med DVB-S både optage og se at andet program.

Er der nogen der ved om dette TV virker med CD: http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... E814E.html

Vedr. Sharp-fjernsynet er der nogen der ved om det er med Internet-TV?

Hvis ikke Sharp fjernsynet duer med CD, er der så nogen der har en liste over de Sony og Samsung der er godkendt?