Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
Hvorfor ikke spare 2000 kr., og få 8 " mere???
Af flatwant
Supergris skrev:Hvorfor ikke spare 2000 kr., og få 8 " mere???
Nu er 42 størrelsen jeg gerne ville have, men hvad mener du helt præcist?
Af Supergris
Tænkte nu nærmere på LG 50 PK550 i Elmutanten til 5999 kr..
Af red_martians
Jeg ville til en hver tid vælge LG'n frem for en samsung 6005. ISF-menu, bredere betragtningsvinkler, SF-film online film-udlejning, federe design(bygget af ægte glas) og internet funktioner. Jeg er desuden ret overbevist om at panelet er det samme som findes i de store 800-900modeller, bare med edge-LED istedet for dioderne bag panelet. Faktisk har den stadig local-dimming, og i modsætning til samsung 8705 kan man faktisk indstille hvor aggressiv den skal være, så man ikke får de vilde halo-effekter. Farverne er laaangt bedre end på en 6005. Hvis der skal overvejes en anden skærm fra samsung må det være 6705, men ville dog til hver en tid hellere have LG'n
Af Colt
man kan ikke rigtig se sig helt uenig i hvad du siger syntes bare samsung lever en del gode ideer til bordet også netop med stikkende udad til i stedet for ind mod vægen når det skal hænges op og du får de ekstra tommer for pengene.. 6005 modellen har jo muligheder for netværk !

og på testen herinde klarer 6005 sig også godt så vil ikke mene den fortjener at blive skud sådan i sænk mod lg 730'eren.. Som jeg ikke har kunne finde noget som helst på eller lg selv har lagt det store ud om.. Så gør sammenligningen lidt svær, ud over designet på dem.. Men syntes det er meget at betale 2000 for en mindre skærm for en glas front med mega refleksion..
Af Carmarlin
42LE730N er jo designmæssigt stort set identisk med 42SL9000, hvilken jeg personligt synes er én af de flotteste fladskærme i lang tid.

Men er der nogen brugere herinde som kan kaste lidt lys over hvordan 730N præsterer.
SL9000 fik jo ikke de bedste ord med på vejen i Flatpanels test mht. sortniveau og betragtningsvinkler.
Tilgengæld blev den rost for sin gode håndtering af sport og bevægelse - er det også gældende for 730N?

Kunne man evt. opfordre Flatpanels til at tage 42LE730N ind til test - er det en mulighed?

Thomas