Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Claus_lyhne
Hej, vil købe min første fladskærm og har læst mange rigtig gode anmeldelser herinde. Og er nu lidt lun på en pana G20, men der er et par ting der bekymrer mig ved dette tv:

1: Buzz, så vidt jeg kan læse buzzer alle plasma men er G20 værre?
2: Lip sync. Igen kan det skyldes signal men det ser ud til at for nogle forsvinder det på skete tv.

Eller er der andre tv jeg ellers skulle kigge efter i samme prisleje?

Skal kunne bruges til Yousee uden boks
Foretrækker plasma pga. glasskærmen bedre kan holde til børn. Står i lyst rum så skal helst have noget mod reflekser.
Godt billede, men hellere ringere billede end buzz og Lip sync problem
Af heli30
Hejsa, har selv dette tv og har ingen buzz der genere eller lip sync og har yousee uden boks.. høre normalt mellem 10-15 alt efter hva tid på dagen:-) og har også haft mit på mute og været helt oppe ved det og min com larmer mere..hehe :p da jeg har læst der er meget plasmastøj på de forskellige modeller
Af csigersted
Du skal lige være opmærksom på at G20 har en tyndere glasskærm i forhold til andre plasmaskærme. Det giver mindre reflektion og et bedre billede. Men det er også mere skrøbeligt.

Men jeg er i samme overvejelse. Så jeg lytter med. Er i tvivl om, hvorvidt jeg kan slutte min PC til G20. Er der ikke noget problem der?
Af Kn0s
Jeg har haft alle de samme overvejelser. har dog ikke fortrudt et eneste sekund. helt igennem et super
tv til pengene. Skal dog siges at gardinerne skal ned, hvis der står sol ind på skærmen. Gjorde dog det samme, da der stod en LCD samme sted.
Af THM
csigersted skrev: Men jeg er i samme overvejelse. Så jeg lytter med. Er i tvivl om, hvorvidt jeg kan slutte min PC til G20. Er der ikke noget problem der?
det kommer an på hvor længe og hvor tit du vil lade stillbilleder, som windows skrivebord stå på skærmen ;)
Af Claus_lyhne
csigersted skrev:Du skal lige være opmærksom på at G20 har en tyndere glasskærm i forhold til andre plasmaskærme. Det giver mindre reflektion og et bedre billede. Men det er også mere skrøbeligt.
Men er en G20 ikke stadig mere solid end en LCD skærm (medmindre det er en af de få med glasfront). Jeg ved godt at man skal passe p under transporten. Med solid tænker jeg mere i forhold til børn der banker på skærmen eller en Wii remote der smutter.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En Wii-remote der smutter vil smadre enhver fladskærm. Hvis du påtænker at smadre ting ind i skærmen, så få fat på et CRT-TV med en god buet front i stedet.

Hvis du VIL have en fladskærm, og ungerne ikke kan lade være med at hamre deres træhammer ind i skærmen, så få fat på en ordenlig indboforsikring, der dækker pludselige skader på elektronik i hjemmet.
Af Claus_lyhne
yakken skrev:En Wii-remote der smutter vil smadre enhver fladskærm. Hvis du påtænker at smadre ting ind i skærmen, så få fat på et CRT-TV med en god buet front i stedet.

Hvis du VIL have en fladskærm, og ungerne ikke kan lade være med at hamre deres træhammer ind i skærmen, så få fat på en ordenlig indboforsikring, der dækker pludselige skader på elektronik i hjemmet.
Godt råd. Har allerede en 28" CRT, som er den der skal erstattes.

Var ude i elgiganten i dag, han havde en G20 til 7500, men han matchede uden tøven elgiganten.dk prisen på 5899 så jeg købte den - kan først hente på mandag :s

Så må jeg checke min indbo forsikring
Af TGSC
Med lidt held og tålmodighed kan man på http://www.storskrald.dk/soegning_vis.p ... underID=29 og lignende finde gratis CRT TV i store størrelser. Eller nærmeste genbrugsstation hvis man er fræk nok.

Men gummi-manchetterne til Wii-remote bør også kunne mildne slaget mod skærmen : http://www.billigespil.dk/shop/silikone ... 4996p.html

Hvis det virkelig skal kunne holde til noget, kan man jo også male væggen hvid og spille Wii gennem en billig projektor - børnene lærer hurtigt at slukke lyset når de spiller for at kunne se noget.