Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Jeg står lige nu og overvejer at købe nyt tv, idet jeg har solgt mit gamle og derfor intet har.

Jeg har fulgt meget med i trådene herinde og har bestemt mig for, at jeg vil have et TV, der i hvert fald kan holde en 4-6 år.

Jeg har set at LG 50 PK 550 er en favorit hos mange, og har set den i næste uge til 6000 i elgiganten (6000 er nok det højeste, jeg vil give).

Spørgsmålet er - kan det betale sig at købe det fjernsyn til det tilbud i elgiganten i næste uge, eller vil man have noget ud af at vente? Er der normalt gode tilbud at hente på TV i januar?
Af Colt
Forstår godt dit valg af 50pk550n.. Og tror godt du kan regne med der kommer et par gode tilbud til januars udsalget.. Men samtidig er dette 50pk550n tilbud til 6000 kommet og gået en del.. Og tror bestemt ikke du får dette tv længer ned. Så kan man jo kun gætte eller håbe på hvad der ellers skulle ske.. Men syntes for at være ærlig oftet at januars udsalget også består meget af at bilka og føtex osv. vælger at sætte deres modeller ned til "normal" pris for dem der ved hvordan man lige checker op på nettet 5 minutter inden man går ud og ligger flere tusind for sit tv.

pøj pøj med det nye tv!
Af Shutdown
Jeg syntes også PK550 er et glimrende valg. Og jeg tror ikke det kommer meget længere ned i pris end de 6000kr. Så hvis du står og mangler tv nu ville jeg bare handle med det samme.!!
Af simon_jak
Ja, du har fuldstændig ret i det med Føtex og Bilka.

Jamen tak for de gode råd. Jeg tror, jeg tager ned og køber den i elgiganten i dag så.
Af THM
god plan, det må så vidt jeg ved ikke ligge ned under transporten, og hvis det gør skal det ligge med skærmen nedad og der skal køres forsigtigt ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det anbefales ganske rigtigt at plasma ikke lægges ned under transport pga. de mange glaslag, som er følsomme overfor ujævnheder i vejen osv. Det vil være rigtig ærgerligt at komme hjem med en flækket glasfront.
Af KDH
Jeg vil da gerne benytte lejligheden til samme spørgsmål..
Jeg er også blevet forelsket i en LG skærm.. LG LX950N ...

Lige pt til 15300...

Der er vel ikke noget at hente til januarudsalget vel? Jeg mener.. det er så få udbydere med denne model så konkurrencen er begrænset....
Af Colt
# KDH jeg ringede nettop om den skærm og snakkede med justbuy for at prøve at hive dem lidt ned i pris og der var intet at hente.. Han gjorde det meget klart at for at være i top 5 i Danmark inden for priserne på disse "lidt bedre skærme" (sikkert ment igen som ikke importeret eller gamle modeller) så tjener de ikke nær hvad de gjorde en gang.. Fik af vide at 50pk950n modellen tjente de ca. en flad 500 på..
(og kan også bare have været en flad salgs tale) men da jeg ringede rundt til wupti og føniks osv. for at prøve at få dem ned var det også meget klart at min ide med at få dem til at konkurrere over telefonen med online priser var total spild af tid da de alle er klar over hvor hinanden ligger med prisen og de kan og vil ikke gøre det billigere.. Så igen det er jo ikke noget man kan love.. Men jeg regner ikke med de modeller ryger ned til Januar heller..

Jeg overvejer selv at købe et nyt 3d "sender mit 685c tilbage for at opgradere til 7705 efter alle de gode anmeldelser og feedback" Og der får jeg fra samsung 2 ekstra 3d briller og 4 film med indtil d.31 så jeg sidder også og tænker.. hmmm kan jeg spare de små 2x 800 de 3d briller koster fra nye til januar.. og tror det simpelthen ikke.. Så regner med at bestille mit en af de næste dage også..
Og så en hurtig side bemærkning.. Mange firma'er har allerede sagt at fortrydelses rettet allerede nu er rykket til d. 14 januar.. Så skulle der den første uge være kanon tilbud.. bla bla. Så kan man jo benytte sig af dette :)
Af simon_jak
Jeg var nede i elgiganten i dag for at kigge på PK550'eren i Århus.

Selvom de havde den midt i deres katalog som "spar 5000 kr" og som nævnt til 6000 kr. havde de ikke ulejliget sig med at stille et af dem op i butikken. Han havde ikke plads, sagde han.

Det lød lider underligt. Men så så samtidig VT20. Hold da op et lækkert tv. Det ville han sælge til 14.000.

Kig så videre til en Expert forretning, hvor de havde PK 550 i 60". Det var ikke så imponerende på TV-signalet. Men in all fairness stod jeg 2 meter fra en 60 tommer, så er nok ikke helt fair at bedømme ud fra det. Går også ud fra kval bliver lidt bedre på en 50"?

Men alfa omega bliver, at jeg nok venter lidt endnu og ser, om der ikke skulle dukke et knaldgodt tilbud op :D
Af Shutdown
Jeg kan ikke sige det tydeligt nok. MAN KAN IKKE, regne med hvad man ser i forretningen når det handler om billedkvalitet. Jeg var selv i elgiganten for at se nærmere på PK950. Den stod virkelig dårlig, hakkede voldsomt ved panorering osv. Derefter gik jeg hjem og skrev flere indlæg herinde hvor jeg spurgte til hvordan det kunne være at den skærm havde fået top-award herinde, og hvorfor der var så mange der sagde den var super, det kunne jeg jo ikke forstå efter jeg havde set den i elgiganten. Men alle sagde det måtte være fejljuseret eller at materialet der blev afspillet ikke var iorden. Nu ville tilfældet at jeg fik et supertilbud på lillebror PK760N som jeg slog til på. Jeg kan kun sige at PK950N i EG vs PK760N her hos mig er som nat og dag,. Mit TV står superflot i billedet, dyb sort, ingen buzz, retention eller hakken ved panorering. Man skulle virkelig tro det var 2 forskellige TV. Så man kan kigge på design osv og ikke meget andet når man står i forretningen, ihvertfald når det gælder elgiganten.