Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Se jeg er efterhånden blevet så meget klogere at både i min brugsanvisning står der man kan ikke skifte mellem low og normal og har da osse læst det op til flere gange herinde... MEN mit problem er at jeg ikke har hverken ps3 eller en blueray afspiller og har altid set alle mine film over computeren, så ville høre det virkelig ikke kan lade sig gøre at få det ændret på nogen som helst måde uanset hvordan man vender og drejer det her ? og at jeg må ud og købe mig en afspiller dertil eller en ps3 ? har ladet mig fortælle at det er noget med full rgb tilstand den ikke kan fungere med men har ikke sat mig tilstrækkeligt nok ind i det til at se om man måske kunne sætte sin computer op så ens tv måske registrerer den som afspiller... Jeg har bærbaren sat direkte til min reciever med hdmi kabel self. Håber på et klogt hovede der måske kan guide mig i den rigtige retning :o)

På forhånd tak
Af Mysen
Når du ikke kan stille på den indstilling, er det fordi den ikke gør noget for dig.
hvis du indsætter et signal fra HDMI vil den, så vidt jeg husker, automatisk hoppe på low under film mode. Så kan du gå ind og ændre indstillingen, hvis du eksempeltvis synes et spil er for mørkt. Det må være det den skal bruges til.

Jeg troede også, at den sorte kunne blive sortere ved at indstille på den, men den sorte kan kun blive lysere; og kun ved Hdmi input.
Af auditosse33
Jo den gør en hel masse den gør at mine bjælker i top og bund er nærmest grå og ikke sorte, så der tager du desværre fejl og jeg kan ikke ændre den overhovedet når jeg ser mine film på min bærbar men på min kones lillebrors ps3 kan jeg godt ændre den og der er en verden til forskel desværre for der er der altså forskel på sort og grå
:)
Af bantam
Prøv at se, om der i skærm-driveren på din PC er mulighed for at vælge mellem PC-levels (0-255) og video-levels (16-235). Prøv om muligt evt at skifte mellem RGB og YCbCr (som kan hedde godet andet, f.eks YCC, Component etc.).

Måske giver dette dig mulighed for at stille på den ønskede kontrol i TV'et.
Af auditosse33
Se det var noget i den retning jeg var ude efter :) Vil prøve at lege lidt med det og google lidt rundt evt. og se om der var noget hold i det der, fordi det er vist nemlig noget med noget ful RGB halløj der gør man vistnok ikke kan vælge low/normal
Af Supergris
Mener at have læst ét sted, at det har noget at gøre med, om tvét kører med 50 eller 60 Hz...
Af auditosse33
Ja men har prøvet diverse forskellige hz og intet af det hjalp desværre men er i fulde gang med at google med mindre der dukker et kloge hoved op og viser mig i den rigtige retning, ellers er det ikke andet end at bruge et par dage på at google lidt :D
Af auditosse33
"One thing you might try that sounds like it'll fix your problem is to set your computer to "Full RGB" instead of YCBCR format. My TV always has an annoying overscan in YCBCR format, but "Full RGB" fixes it for both 1080p and 720p resolutions.
You might also play around with your TV's view settings. I know on mine I can increase and decrease the image size as well as move it a few inches in each direction."

Nu skal jeg bare lige have fundet ud af hvorhenne jeg finder den funktion og se om det måske vil hjælpe på mit problem eller ej