Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Min Seagate Freeagent Go med 500gb plads er af en eller anden grund stået af idag efter blot et par måneders brug. Det stinker, men tvinger mig til at skulle købe en ny.

Jeg vil gerne have mere dataplads end de 500gb, men jeg gider ikke købe en, mit tv alligevel ikke kan forsyne strøm til.

Er der nogen, der har erfaring med en 750gb eller 1000gb HDD til deres Samsung? Eller bare 640 måske. Med tynd profil og støjsvag naturligvis ;)
Af Klopf
Det lyder ikke godt. Er du sikker på at det er for lav spænding der har smadret din disk?
Og vurderer du at det er selve modellen der ikke er god nok, eller blot det enkelte eksemplar?
Jeg er selv på udkig efter en brugbar disk til et TV magen til dit, og var faktisk tæt på at købe netop den Seagate. Tror faktisk vi 2 havde en snak omkring Samsungs egen model på 1TB, men den er tykkere end den du har nu og kan ikke hænger bag tv'et. Jeg skal nok alligevel have den liggende på en blu ray på en hylde ved siden af tv'et. Jeg går ud fra at disken bruger en alm usb-ledning med alm usb-stik.

http://www.dustinhome.dk/pd_5010465369.aspx
Af jsj
mysen, mit ps63c7705 kan IKKE trække min nye samsung G2 2.5"hdd, og den bruger 850ma står der på den. samsung kunne ikke fortælle mig hvilken 2.5" hdd mit tv understøtter, man må nærmest prøve sig frem, "sagde de imellem linjerne"..... Jeg har dog fået min G2hdd til at køre på tv'et,ved at bruge en usb hub med ekstern forsyning. :) :)
Af Shutdown
Hvorfor ikke bare købe en med seperat strømforsyning.? En 3.5" ? Så får i også 2tb til 700-800kr ;)
Af Mysen
Fordi det heller ikke er en garanti at de virker. desuden æder den strøm 24/7, mens en 2,5" slukker med tv'et. Jeg ved godt at prisforskellen rigeligt dækker den ekstra strøm, men det er princippet i at have ting tændt, når jeg ikke er hjemme, der nager mig. Men er der en, der ved det virker, så er det nok den vej jeg går.

tak for jeres inputs, men jeg mangler en der siger "jeg bruger den her med 1TB, og der er ingen problemer" Jeg har brug for noget konkret. Ellers skal jsj lige komme med et link på den hub, for det er måske også en mulighed. ;)

Klopf - jeg ved godt jeg selv har anbefalet den, men det kan jeg jo af gode grunde ikke gøre, når den går i stykker så hurtigt. Jeg ved strømmen gik herhjemme på et tidspunkt, hvor tv'et var igang med at optage, og det er jo ikke særlig smart. Den har dog været brugt mange gange siden. Jeg hev den ud af fjernsynet og i min bærbare, fordi jeg skulle have nogle nye film over, men den kom bare med en periodisk bippen, og man kunne høre at den ikke spinnede.... Og det var så slutningen for den.
Af jsj
Mysen, det var en gl slæde jeg havde liggende, men søg på usb hub...
Ellers er der mange her, og de billige er udmærkede, man kan jo også købe guldet for dyrt 
http://www.pixmania.com/dk/dk/763/xx/xx ... eresn.html
Ved faktisk ikke om min strømforsyning til hubben bruger strøm når den er slukket, men tror den gør det....
Af Klopf
jsj skrev:Mysen, det var en gl slæde jeg havde liggende, men søg på usb hub...
Ellers er der mange her, og de billige er udmærkede, man kan jo også købe guldet for dyrt 
Ved faktisk ikke om min strømforsyning til hubben bruger strøm når den er slukket, men tror den gør det....
Men er man så ikke lige vidt?
Altså, så har du jo strøm på konstant.
Hvilke argumenter er der så for at vælge 2,5" frem for 3,5"?
Af jsj
Klopf skrev:
jsj skrev:Mysen, det var en gl slæde jeg havde liggende, men søg på usb hub...
Men er man så ikke lige vidt?
Altså, så har du jo strøm på konstant.
Hvilke argumenter er der så for at vælge 2,5" frem for 3,5"?
Jamen jeg giver dig ret, men nu havde jeg jo en nyindkøbt 2.5" , som jeg skulle have til at fungere, og det var så måden
Af Klopf
Ja, ok det forstår jeg godt.

Indtil videre har jeg læst mig frem til at det skal være en 2,5" med 5.400 rpm. Det er sådan en Mysen havde, og det gik ikke. Der foreslås længere oppe i tråden, at man også kan købe en 3,5" og at disse er billigere. Men de kører vel. 7.200 rpm eller er jeg galt på den? Kan man få det til at virke?

Jeg vil ikke kapre Mysens tråd, men jeg står med samme udfordring som Mysen. Dog kan jeg leve med at disken ikke bliver gemt bag tv'et.
Af jsj
JEG har også en 3,5" ekstern wd my book hdd, og den kører perfekt på tv'et. Tror det var yakken som skrev at man max kan trække 500 ma på tv usb'en, det passer nok meget godt. Men Samsung support kunne IKKE fortælle mig hvor meget strøm der kunne "trækkes" på usb'en, dermed heller ikke hvilke 2.5" hdd det kan "trække", lidt, for ikke at sige MEGET dårlig support
Af netfors
Jeg kører med en Verbatim 640 Gb 2,5" disk på mit ps50c7705. Det kører uden problemer.
Jeg har delt disken op i 2 partitioner, den ene til PVR funktion og den anden til video og billeder!!

Jeg har også brugt en Iomega 500 Gb 2,5" disk uden problemer. Der var lidt knas med diskene, da jeg satte begge diske til tv'et på samme tid. Men hver for sig kører de fint :)
Af Klopf
netfors skrev:Jeg kører med en Verbatim 640 Gb 2,5" disk på mit ps50c7705. Det kører uden problemer.
Jeg har delt disken op i 2 partitioner, den ene til PVR funktion og den anden til video og billeder!!

Jeg har også brugt en Iomega 500 Gb 2,5" disk uden problemer. Der var lidt knas med diskene, da jeg satte begge diske til tv'et på samme tid. Men hver for sig kører de fint :)
Hvor mange rpm kører din Verbatim?
Af netfors
Klopf skrev:
netfors skrev:Jeg kører med en Verbatim 640 Gb 2,5" disk på mit ps50c7705. Det kører uden problemer.

Hvor mange rpm kører din Verbatim?
Den kører med 5400rpm.
http://www.amazon.co.uk/Verbatim-53003- ... B003H94Q3I
Af Mysen
Jeg købte en 1TB Samsung

http://www.dustinhome.dk/pd_5010465369.aspx

Den er egentlig lidt for tyk til at være bag tv'et, men til gengæld er den smal, hvilket betyder, at den kan være i det lille hjørne ved tv'ets indgange, hvor tv'et er lidt tyndere.
Den virker fint både før og efter, at jeg delte den op i 2 partitioner.