Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chres
Min kammerats Zepto Zview 37" har i noget tid ikke ville fungere.
Når man tænder for det kommer der et hurtigt billede frem, i omkring et sekund og så forsvinder det igen, men lyden er der fortsat.

Har I nogen idé om hvad dette kan skyldes?
Chres skrev:Min kammerats Zepto Zview 37" har i noget tid ikke ville fungere.
Når man tænder for det kommer der et hurtigt billede frem, i omkring et sekund og så forsvinder det igen, men lyden er der fortsat.

Har I nogen idé om hvad dette kan skyldes?
Hvis man lyser på skærmen med en lommelygte, kan man så se et (mørkt) billede? I givet fald er det baggrundsbelysningen som er defekt.
Af Chres
Ja det kan man, så det må være baggrundsbelysningen ja.

Men hvordan kan det så være at den lige virker i det ene sekund hvor den faktisk viser skærmbilledet?

Og er det noget der kan betale sig at få skiftet??
Af Chres
Det skal måske siges at det skete efter fjernsynet fik et slag.
Af Peter Schrøder
Chres skrev:Og er det noget der kan betale sig at få skiftet??
Det er svært at sige. Det kan være selve lyskilden, men er nok nærmere den elektronik som styrer lyskilden. Det kan også være noget banalt som en løs forbindelse et sted, hvilket er meget sandsynligt.

Husmandsmåden at fejlsøge den slags er vel pille bagbeklædningen af og prikke lidt rundt med en plasticpind mens tv'et er tændt. Der er rig lejlighed til at få et rap over nallerne.
Af Shutdown
Jeg ville gøre som foreslået ovenfor i 5# Pille pille, alt at vinde intet at tabe. Bare husk der skal bruges noget ikke ledende til at "pille" med. :s ;;) ;)