Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dEjA
Hej derude!

Jeg står og skal købe mig et nyt tv og er blevet meget i tvivl om forskellen på LCD og LED!

Jeg ved LED selvfølgelig er tyndere og ikke bruger ligeså meget strøm.
Men hvad med billedkvaliteten?

Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe!

Har forresten set på Samsung LE40C755 - Nogle der har erfaringer med dette TV eller bare nogle kommentare?

Vil bruge omkring 8000kr, så jeg er også meget modtagelig for andre forslag!

På forhånd tak.
Af THM
led er lcd. lcd tv har baggrundbelysning, forskellen er så bare at led tv har led dioder som baggrundsbelysning, hvorimod traditionelle lcd tv har lysstofrør af en art. samsung har bare været gode til at markedsføre og manipulere den brede befolkning til at tro led tv er noget helt nyt og fantastisk godt ::l
du får generelt mere for pengene ved en traditionel lcd skærm, som den model du omtaler...
Af dEjA
Tak for svaret.

Har nu set LG 42LE8500, ville dette være et bedre valg end Samsung LE40C755?
Af lennon
dEjA skrev:Tak for svaret.

LG´ens skærmareal er feks ca 10% større end Samsungen . .
Nogen speciel grund til at du fravælger plasma, som har et synligt bedre billede i prisklassen ?
Af dEjA
lennon skrev:
dEjA skrev:Tak for svaret.

LG´ens skærmareal er feks ca 10% større end Samsungen . .
Nogen speciel grund til at du fravælger plasma, som har et synligt bedre billede i prisklassen ?
Jeg kender intet til plasma TV's, så det er nok mest pga uvidenhed.
Hvad ville du da forslå? Eller spurgt på en anden måde hvis du havde omkring 8000 til et nyt tv, hvad ville du så købe?
Af THM
dEjA skrev: Har nu set LG 42LE8500, ville dette være et bedre valg end Samsung LE40C755?
efter min overbevisning ja, og så har den en THX billedprofil, som jeg ville sætte pris på.
men den koster jo mere end 8000kr, jeg vil nemlig ikke anbefale dig at handle med pixmania, da de har et rigtig dårligt rygte :((
men LG's topmodel indenfor alm. lcd ld750n, vil du kunne få inden for dit budget, den skulle være ret god.
mht. plasma så får du generelt mere for pengene der, du skal bare være opmærksom på ikke at lade stillbilleder stå på skærmen for længe af gangen for tit, da det kan medfører burn in.
i 42-46" kan du få et panasonic G20, som det, efter min mening, bedste inden for dit budget.
i 50" LG pk550n og pk750/760n.