Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Holmez
Ok, tak for svaret.

Jeg overvejer nemlig om jeg skal købe U2711 eller U2410 (U2410 kan fås hurtigere via danske leverandører). Jeg skal nemlig meget gerne bruge den som gave juleaften og er bekymret for, om den når at komme frem (nu står der 1-2 ugers leveringstid på Dells side ift. 5-7 hverdage for få dage siden).

Jeg tror forøvrigt sagtens man kan købe den på Dells side under "Små og mellemstore virksomheder" som privat. Jeg tror mere det er ment som en kategorisering end en adskillelse mellem virksomhed og privatperson. Man skal jo ikke "bevise" at man er en virksomhed. At den så koster væsentlig mere på siden til private, er jo selvfølgelig mærkeligt.
Af tewic
Jeg siger mange tak for tippet om tilbuddet (B

Jeg stod netop og var lidt lun på at få fat i en 24-27" skærm. Selvom det er lidt over budget så ender jeg jo med en skærm uden TN panel som jeg altid har været vant til.

Så må vi bare håbe den ankommer før jul, jeg glæder mig i hvert fald! :D
Af Holmez
Ja, det er et godt tilbud.

Jeg valgte nu alligevel at købe den hos en dansk forhandler til 5700 kr velvidende, at jeg går glip af Dells udvidede garanti. Skulle uheldet alligevel være ude, har jeg stadig 14 dages returret + en elektronikforsikring, der også dækker pixelfejl.

Nu glæder jeg mig så bare til juleaften (måske endda mere end børnene). Det er lidt hårdt at gå at se på kassen uden at må pakke den ud :p
Af Manse
Jeg har nu bestilt skærmen uden at det skulle være igennem et firma.

Jeg ringede blot til Dell, som privat, og forklarede at jeg var interesseret i at købe den til firmaprisen og supporteren forstod det med det samme. Blev sendt videre til en sælger, som sørgede for at jeg fik købt skærmen til firmaprisen.

Nu venter jeg bare med spænding :)
Af tewic
Jeg kan se via Dells hjemmeside at min skærm er blevet afsendt i dag. Der er allerede T&T på den hvor jeg kan se den allerede er ankommet til det første posthus i Irland og forventet levering er på mandag.

Så det tegner jo rigtig godt hvis det holder stik
Af AradoX
Så har jeg bestilt min... det bliver årets bedste julegave (dét skal i ikke sige til min kone :p )
Af Holmez
tewic, har du fået din monitor i hus? Hvis ja, er du tilfreds med den?
Af AradoX
Min er netop landet i dag. Jeg kom hjem kl. 16, pakkede den ud, og har (næsten) ikke flyttet mig fra den siden.
Jeg har kalibreret den til samme instillinger som er vist i anmeldelsen her på siden - og tak for dem!
Før havde jeg en 2007FPW og der er simpelthen en verden til forskel. Jeg kunne sige meget, men læs anmeldelsen i stedet for. Jeg vil nøjes med at give den en kæmpe anbefaling! - især med tilbud på -25% så den holder sig under 5.000.
Af Holmez
Tilllykke med skærmen AradoX :) Jeg glæder mig også til at pakke skærmen ud om 2 dage.

EDIT: Nu er den også steget til 4999 + moms på Dells side.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Hvorfor ser jeg også dette en uge efter tilbuddet udløb !:(

Håber det snart dukker op igen...... O_O
Af tewic
Jep jeg har fået skærmen

Jeg er nu meget glad for den.

Farverne og betragtningsvinklerne er klart en forbedring ift. min gamle LG L227WT, og den høje opløsning. Det var lidt underligt i starten, men nu kan jeg slet ikke undvære det.

Eneste negative ting jeg har oplevet er at den høje opløsning gør at jeg ikke kan dublikere skærmen til mit tv uden at skulle skifte ned til 1080p. Så skal skifte indstillinger hver gang der skal ses film. Har umiddelbart ikke fundet en holdbar løsning endnu, men nu er der et nyt gfx på vej, så skal lige se hvordan det kører med indstillingerne.

Derudover var jeg lidt nervøs for opdateringshastigheden i spil, men efter at have spillet en del Colin McRae Grid 2 så synes jeg ikke det virker til at det er noget man lægger mærke til. Så det var en klar positiv overraskelse.
Af Mech0z
Hvor lang tid plejer der at gå før de kommer på bud igen (De plejer jo at køre en runde) men jeg kunne godt finde på at skifte min gamle U2407 og samsung 244T med én af dem her!

Lidt offtopic hvor meget tror i jeg kan få for de skærme, 1000-1200 kr?

Og en sidste ting, har U2711 det der overfladebehandling så det ligner at hvid "bevæger" sig (Som jeg tidligere troede 120hz ville fikse)
Hej

Efter at have testet billeder på Apple Cinema HD 30" så skal min EIZO S2431W skiftes ud til noget bedre. Da jeg bruger WIN OS er Apple udelukket....

Jeg har derfor kigge efter DELL U2711 og U3011. Begge skærme får god kritik på flatpanel, men det gjorde min EIZO også og den har ikke just levet op til forventningerne. Skærmen skal primært bruges til grafisk arbejde dvs. Fotoredigering og DTP m.m. så farveægtehed og skarphed bliver vægtet højt.

Jeg har læst meget om antirefleks behandlingen på IPS (Dell) og S-PVA (EIZO) og vil ikke købe forkert igen!

Jeg vil godt betale 100 kr. for at få lov til at se et par billeder på en af ovennævnte Dell skærme. Jeg er mobil og kan komme rundt på det meste af Sjælland.

Kontakt mig på 29487543 hvis du har tid en kort demo af en af ovennævnte skærme.

Vh.

Ole
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
U2711 har ikke A-TW filter, så den vil have samme twinkling effekt som andre IPS paneler. I min mening er det et problem, som er blæst ud af proportioner. Det er dog ret svært at tage billeder af da det er tydeligst når du bevæger hovedet.